IKEA wprowadza się do Lublina

Informacja Prasowa - 04.04.2017
31

IKEA Po Sąsiedzku, czyli niecodzienny sposób wejścia marki na lokalny rynek

IKEA chce być dobrym sąsiadem wszędzie tam, gdzie prowadzi swoją działalność. Dlatego przed otwarciem dziesiątego w Polsce sklepu w Lublinie, firma postanowiła stworzyć dla mieszkańców miasta coś wyjątkowego. To IKEA Po Sąsiedzku, czyli szwedzka, domowa przestrzeń, w której każdy mieszkaniec Lublina będzie mógł poczuć się dobrze oraz odkryć co stoi za globalną marką. Pomysł i realizacja powstały we współpracy IKEA z Agencją Warszawa.

Projekt znacznie odbiega od tradycyjnej komunikacji marketingowej. Chcieliśmy uciec od pasywnego przekazu reklamowego, który często objawia się walką marketerów o Share of Voice. Nasza uwaga koncentrowała się na unikalnych doświadczeniach, jakie może zaoferować IKEA. Gdyby istniał na to wskaźnik marketingowy to nosiłby nazwę Share of Attention – powiedział Gustaw Jakubowski, Regionalny Menadżer Marketingu w IKEA Retail w Polsce.

IKEA Po Sąsiedzku jest kolejnym etapem wdrażania planu lokalnej komunikacji, gdzie IKEA przyjmuje narrację wprowadzania się nowego mieszkańca do miasta. Tworzenie IKEA Po Sąsiedzku zajęło 9 miesięcy. Punktem startowym było opracowanie koncepcji, która opierała się na wizji bycia dobrym sąsiadem oraz na umożliwieniu kontaktu z marką, doświadczania jej kultury, wartości, konceptu i asortymentu – jeszcze przed otwarciem sklepu. Następne etapy obejmowały znalezienie odpowiedniej lokalizacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń urzędowych, zaprojektowanie wnętrza, przeprowadzenie remontu, zatrudnienie personelu oraz zaplanowanie aktywności dla gości.

To był wieloetapowy, niecodzienny i wymagający projekt. Zaczynaliśmy standardowo, jako klient i agencja. Jednak miesiące wspólnych doświadczeń i wyzwań, sprawiły, że staliśmy się wyjątkowo zgranym zespołem – powiedziała Katarzyna Grzeszczak, Senior Account Manager z Agencji Warszawa.

Tego typu inicjatywy są cenne nie tylko ze względu na swoją wyjątkowość i innowacyjność, ale również dlatego, że pozwalają na rozwój i integrację zespołów, które nad nimi pracują. Kończąc prace nad IKEA Po Sąsiedzku doliczyliśmy się, że w ten projekt było zaangażowanych ponad 70 osób zarówno z naszej agencji, innych współpracujących firm, jak i z IKEA – dodał Piotr Mach, Client Service Director z Agencji Warszawa.

IKEA Po Sąsiedzku zlokalizowana jest w sercu Lublina. To przestrzeń składająca się z kilku pomieszczeń, pełniących swoje specjalne funkcje – można spotkać się tam z przyjaciółmi, zatrzymać na drobną słodką przekąskę i filiżankę kawy, czy zwyczajnie odpocząć przy lekturze książki w zielonym zaciszu. W projekcie nie zapomniano również o najmłodszych, dla których przygotowano kącik zabaw. Program wydarzeń w IKEA Po Sąsiedzku zakłada spotkania ze specjalnymi gośćmi, pokazy skandynawskich filmów, turnieje gier planszowych, warsztaty kulinarne, międzypokoleniowe aktywności oraz różnorodne warsztaty.

IKEA Po Sąsiedzku mieści się w Lublinie przy ul. Krakowskie Przedmieście 55 i jest otwarta 7 dni w tygodniu: od poniedziałku do soboty pomiędzy godz. 10:00 a 21:00, a w niedzielę od 10:00 do 20:00. Wszelkie informacje o projekcie oraz szczegółowy program wydarzeń są dostępne na fanpage’u IKEA Po Sąsiedzku na Facebooku oraz na dedykowanym koncie na Instagramie.

Comments

comments

31
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...