5 lat Urodomaniaczek by Hebe, czyli dlaczego budowanie społeczności na YouTubie ma sens

Jerzy Ciszewski - 22.11.2023
181

Od początku istnienia kanału za jego strategię i koncept kreatywny odpowiada zespół Lifetube

Urodomaniaczki by Hebe to youtubowy kanał sieci drogerii Hebe, który powstał 5 lat temu z potrzeby znalezienia sposobu na zbudowanie społeczności w niezwykle konkurencyjnej kategorii. Od początku istnienia kanału za jego strategię i koncept kreatywny odpowiada zespół Lifetube, lider influencer marketingu, który specjalizuje się w działaniach marek w mediach społecznościowych.

Kanał Urodomaniaczki by Hebe to jeden z najdłużej działających kanałów brandowych na polskim YouTubie. Decyzja o jego utworzeniu przez Hebe we współpracy z Lifetubem wynikała z chęci wzmocnienia i podkreślenia pozycji marki jako eksperta w kategorii beauty. Dzisiaj kanał ma na swoim koncie prawie 20 milionów wyświetleń treści, których dystrybucja łączy strategię paid i budowanie zasięgów organicznych.

 

 Kanał Urodomaniaczki by Hebe został stworzony w ramach strategii help. To miejsce w sieci, w którym widzowie znajdują wiedzę o pielęgnacji, mnóstwo inspiracji makijażowych i włosowych, a także nowości produktowe dostępne w drogerii Hebe. Przez 5 lat wspólnej działalności udało nam się zbudować zaangażowane grono odbiorców i odbiorczyń, które wyczekują każdego odcinka – mówi Karolina Zaranek, Project Managerka z Lifetube’a.

 

Na polskim rynku na palcach jednej ręki można policzyć kanały brandowe, które prowadzą ciągłą komunikację w ramach jasnej strategii. Wiele marek traktuje YouTube’a jak internetową telewizję, umieszczając na swoich kanałach bardzo różne materiały – od reklam telewizyjnych po finansowe sprawozdania kwartalne. Brak takiej spójności nie ułatwia algorytmowi platformy  definiowania, kto dokładnie jest odbiorcą tak różnorodnego contentu i finalnie nie poleca go nikomu. Lifetube, posiadając również MCN (Multi Channel Network) i zrzeszone w nim ponad 700 kanałów, od lat wskazuje najlepsze praktyki działań na YouTubie.

Po analizie best practice w kategorii beauty stworzyliśmy kanał, którego treści gwarantują Hebe dotarcie do nowych konsumentów i edukowanie ich. Urodomaniaczki by Hebe stały się kompendium wiedzy o kosmetykach i pielęgnacji, do którego konsumentki wracają nawet po latach od publikacji materiałów, szukając tipów lub rozwiązań na konkretne problemy. Statystyki wyświetleń materiałów archiwalnych są naprawdę imponujące, dzięki czemu inwestycja w stworzenie contentu procentuje w kolejnych latach – mówi Łukasz Gwiazda, Head of Strategy w Lifetubie.

W ramach opracowanej strategii projekt Urodomaniaczki by Hebe jest współtworzony przez topowe influencerki beauty. Do tej pory Hebe i Lifetube zaprosiły do odcinków między innymi: duet Love and Great Shoes, Lamakeupebellę, Weronikę Jaguś, Adriannę Grotkowską, Magdę Wołosewicz czy MsDoncellitę. W filmach występują również ekspertki, które na co dzień zajmują się tematyką pielęgnacji, makijażu oraz włosów.

 

Kanał Urodomaniaczki by Hebe od momentu powstania w 2018 roku przyciągnął ponad 88 tys. subskrybujących. Każdy materiał jest odtwarzany przez tysiące widzów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu kosmetyków i pielęgnacji. Wszystkie filmy do tej pory zanotowały łącznie prawie 20 milionów wyświetleń.

Comments

comments

181
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...