25 genialnych kampanii reklamowych, które wygrają statuetki lwa w Cannes

Redakcja PR - 13.06.2017
53

25 genialnych kampanii reklamowych, które wygrają statuetki lwa w Cannes

Między 17, a 24 czerwca odbędzie się kolejny Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions, na którym spotkają się przedstawiciele komunikacji, marketingu, rozrywki, designu i technologii z ponad 90 krajów, by rozmawiać, uczyć się i świętować. Oto 25 konkursowych produkcji, które jeśli coś ma łączyć, to będzie to efekt zaskoczenia i świeżość. Od najlepszej reklamy mówiącej o niepełnosprawności, po sukces pewnego konta na Instagramie, które ukrywa mroczny sekret.

Channel 4, “We’re The Superhumans”

Agencja: 4Creative, Londyn

Która z powstałych do tej pory reklam o niepełnosprawności jest najlepsza? Być może okaże się nią 3-minutowy musical stworzony przez 4Creative, na potrzeby Paraolimpiady z 2016 roku. Laureat nagrody na The One Show, nie może zostać pominięty w tegorocznej edycji Festiwalu.

State Street Global Advisors, “Fearless Girl”

Agencja: McCann, Nowy Jork

Tegoroczne Cannes z pewnością będzie koronacją dla tego niezwykle spektakularnie wykonanego i innowacyjnego projektu, które ma szanse na zwycięstwo w niejednej kategorii. Pomnik został postawiony z okazji Międzynarodowego dnia kobiet i już stał się ikoną.

Ikea, “Cook This Page”

Agencja: Leo Burnett, Toronto

Gotowanie nowych potraw i nieznanych produktów cię onieśmiela? Ikea znalazła na to sposób produkując nadrukowane na papierze do pieczenia instrukcje postępowania. Wystarczy położyć wszystko na papierze, zwinąć wszystko szczelnie i wrzucić do piekarnika. Połączenie wzornictwa z potrzebą podstawową jaką jest spożywanie.

Transport Accident Commission, “Meet Graham”

Agencja: Clemenger BBDO, Melbourne

Najlepsza tegoroczna kampania stanowiąca o bezpieczeństwie za kółkiem obrazuje, jak wyglądałby człowiek, który wyszedłby bez szwanku z każdej drogowej kolizji. Awangardowy projekt Patricii Piccinini ujrzał światło dzienne, wywołując nie małe poruszenie w mediach społecznościowych.

Nike, “Unlimited Stadium”

Agencja: BBH, Singapur

Projekt przestawia bieżnie w kształcie stopy wpasowaną między budynki mieszkalne w Manili. 200 metrowy tor podświetlony został lampkami LED i zachęca biegaczy do ścigania się z wirtualnymi awatarami.

Coca-Cola, “The Line-Up Song”

Agencja:  FP7, Kair

Po sześciu latach nieobecności w światowym footballu, mieszkańcy Egiptu nie znali żadnego z zawodników swojej narodowej drużyny. Coca-Cola znalazła świetny sposób, żeby pomóc ludziom zapamiętać imina graczy. W popularnej rymowance zastąpiono pewne słowa, składem drużyny.

Sony PlayStation, “Gravity Cat”

Agencja: Hakuhodo, Tokyo

Reklama gry „Gravity Daze 2” przedstawia scenkę, w której dwie siostry próbują pokonać grawitację, gdy ich mieszkanie obraca się do góry nogami z tytułowym kotem włącznie. Zdjęcia z ręki dodają klimatu.

Amnesty International, “The Refugee Nation”

Agencja: Ogilvy & Mather, Nowy Jork

Agencja zgarnęła już nagrodę na The One Show za stworzenie flagi inspirowanej kamizelką ratunkową specjalnie dla uchodźców oraz ich drużyny olimpijskiej. Dodatkowo powstał hymn oraz projekt recyklingu starych kamizelek i szycie z nich flag. Prosty design i niezwykle ważny przekaz z pewnością robi wrażenie.

Addict Aide, “Like My Addiction”

Agencja: BETC, Paryż

Kampania, o której zrobiło się głośno również w Polsce, przedstawia zmyślony profil na Instagramie kobiety z problemem. Pierwsze co zauważamy to piękne zdjęcia, młodą kobietę w towarzystwie przyjaciół, na imprezie. Po chwili jeden szczegół zaczyna rzucać się w oczy. Kobieta na każde ze zdjęć pozuje z kieliszkiem. Kampania ma pokazać problem alkoholowy wśród młodych. Wielu z followersów nieświadomie obserwowali profil przez długi czas, nie zauważając w nim problemu.

H&M, “Come Together”

Agencja: adam&eveDDB, Londyn

Reżyser Wes Anderson stworzył piękny świąteczny spot, w którym Adrien Brody w roli konduktora, który na wieść o opóźnieniach organizuje przyjęcie świąteczne, dla pasażerów, który nie zdążą na uroczysta kolację z rodzinami. Jest tu wszystko za co fani reżysera tak bardzo go cenią.

Samsung, “The Ostrich”

Leo Burnett, Chicago

24 miliony odsłon na You Tubie reklamy o nielocie, który dzięki wirtualnej rzeczywistości może dokonać niemożliwego. Urocza reklama, która uderza w tony wszystkim nam bliskie, możliwość spełnienia marzeń.

Sandy Hook Promise, “Evan”

Agencja: BBDO, Nowy Jork

Reklama, która uderza ze zdwojoną siłą w połowie drugiej minuty. Podczas, gdy my oglądamy Evana, chłopaka prowadzącego pisemną konwersację na stoliku biblioteki i już oczekujemy szczęśliwego finału, inny uczeń, na którego nie zwracamy uwagi przygotowuje się do napadu na szkołę. Lekcja mówiąca ja patrzymy, nie widząc jednocześnie niczego wokół.

Donate Life, “The World’s Biggest Asshole”

Agencja: The Martin Agency, Richmond, Va.

Czy nawet najgorszy typ spod ciemnej gwiazdy może zrobić coś pożytecznego dla otoczenia? Reklama przedstawia Colemana, którego nazwano „największym dupkiem na świecie”, jednak jego rola była kluczowa dopiero po nagłej śmierci, wtedy dowiadujemy się, że był on dawcą narządów.

Nike, “Time is Precious”

Agencja:Wieden + Kennedy, Portland, Ore.

Ta pouczająca reklama oparta tylko na hasłach pojawiających się na ekranie ma nas zachęcić do odejścia od monitora i pójścia pobiegać. Proste, ale jakże treściwie.

Gatorade, “Serena Williams’ Match Point” Agencja: TBWA\Chiat Day, Los Angeles

Pierwsza gra w appce Snapchata, celebrująca 22 zwycięstwa Sereny Williams w Wielkim Szlemie. 3 minuty gry, podczas której gracz na każdym z poziomów musi zdobyć punkt meczowy.

Old Spice, “Smell ‘Em Who’s Boss”

Agencja: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.

Kampania, która pojawiła się już podczas trwania ubiegłorocznego tygodnia festiwalowego, w standardowym dla marki stylu przedstawia rozmowę o pracę z niespodziewaną zamianą ról. Napis wieńczący finał brzmi „Smell ‘Em Who’s Boss”- Daj im poczuć kto tu jest szefem.

Geico, “Condensed Ads”

Agencja:The Martin Agency, Richmond, Va.

Po zdobyciu Grand Prix na festiwalu w 2015, Geico wraca z nowym spotem, w którym to reklama zostaje zgnieciona po to, byśmy nie musieli jej oglądać. Dzięki Geico.

Mexico Tourism, “Tequila Cloud”

Agencja: Lapiz, Chicago

Agencja w tym spocie stworzyła niesamowite zjawisko pogodowe, chmurę z której zamiast deszczu pada tequila. Spot miał swoją premierę w Berlinie, podczas jednego z najbardziej mokrych miesięcy w roku, promując tym samym wakacyjne wyjazdy do Meksyku.

Spanish Lottery, “December 21st”

Agencja: Leo Burnett, Madryt

Piękna i poruszająca reklama hiszpańskiej loterii świątecznej przedstawia historię emerytowanej nauczycielki, która myśli, że wygrała loterię, dzień przed jej finałem, pełna radości zbiera całą społeczność w barze przy latarni morskiej. Zmartwiony syn chcąc wyjawić prawdę matce zostaje obdarowany przez nią losem na loterię. Finałowe hasło brzmi Wyobraź sobie gdybyś to ty jutro wygrał.

Apple, “Stroll”

Agencja: TBWA\Media Arts Lab

Lil Buck idzie ulicą Mexico City kiedy nagle ziemia przestaje go przyciągać, zaczyna więc tańczyć na ścianie, samochodzie i wszystkim co się nawinie mu pod stopy. Powód? Nowe bezprzewodowe słuchawki Apple, pozwalają tancerzowi pokonać grawitacje.

John Lewis, “Buster the Boxer”

Agencja:  adam&eveDDB, Londyn

Kolejna świąteczna reklama, która w światowych mediach odbiła się echem na równi z kampanią Allegro. Marzeniem dziewczynki jest trampolina, ale marzenie jej psa wydaje się być podobne, bo gdy ta budzi się rano i widzi swój prezent na przydomowym ogródku, pierwszy na miejsce przybiega bokser, radośnie podskakując.

Tourism Ireland, “Doors of Thrones”

Agencja: Publicis Worldwide, Londyn

Kiedy w styczniu 2016 roku, Północną Irlandię nawiedziły sztormy, powalające buki The Dark Hedges nazywanej najpiękniejszą drogą Irlandii, gdzie kręcono między innymi „Grę o tron”, postanowiono uratować drewno zmieniając je w piękne, rzeźbione drzwi. Każde z nich przedstawiało jedną ze scen z popularnego serialu.

Kenzo, “My Mutant Brain”

Agencja: Framework, Londyn

Ten czterominutowy film pełen muzyki, tańca i efektów widzieli chyba wszyscy, reżyserią zajął się Spike Jonez, a reklama przedstawiał nową linię perfum marki Kenzo, World. Muzyka, do której tańczy początkowo znudzona wieczorem modelka, to utwór „Mutant brain” Sama Spiegel’a and Ape’a Drumsa.

Samsung, “Pocket Patrol”

Agencja: Leo Burnett, Sydney

Aplikacja mająca zwrócić uwagę na problem numer jeden australijskich plaż, a mianowicie na cofkę czy prąd wsteczny. Aplikacja umożliwia użytkownikom wizualizację zagrożenia przy użyciu chociażby kombinacji danych przesyłanych przez ratowników.

Burger King, “Burning Stores”

Agencja: David, Miami

Niesamowita seria billboardów przedstawiająca faktyczne wydarzenia, pożary restauracji Burger King, mająca na celu przypomnienie, że BK smaży swoje burgery na „żywym” ogniu.

Na podstawie  adweek.com

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...