Jak PGE Narodowy szuka grafika w tydzień. I czemu to nie powinno dziwić. Tłumaczy przedstawicielka PL 2012+

Redakcja PR - 04.01.2017
250

PGE Narodowy szuka grafika. Czy kilka dni to wystarczający termin?

Przed świętami Bożego Narodzenia spółka PL 2012+, zarządzająca PGE Narodowym, ogłosiła zapytanie ofertowe na obsługę graficzną stadionu. Na przygotowanie ofert zainteresowane podmioty otrzymały kilka dni, co wzbudziło kontrowersje. Diabeł, jak zwykle, tkwi jednak w szczegółach.

Cała sprawa zaczęła się od ogłoszenia zamieszczonego na stronie spółki PL 2012+. Dokładana treść brzmiała:

Zapytanie o ofertę obsługi graficznej spółki PL.2012+ zarządzającej stadionem PGE Narodowym”

W dokumencie termin przesłania oferty wyniósł kilka dni, łącznie z okresem świąt Bożego Narodzenia. Ostateczną datę wysłania oferty PL 2012+ ustaliła na 27 grudnia 2016 roku. Taki termin realizacji wzbudził wątpliwości – czy w kilka dni firma jest w stanie przygotować rzetelną ofertę?

Kilka dni to dużo czy mało? 

Na ten temat udało mi się porozmawiać z przedstawicielką spółki PL 2012+. Monika Borzdyńska, dyrektor. ds. Promocji i Komunikacji PL 2012+, wyjaśniła, na czym polega specyfika tego ogłoszenia. Otóż, w zakres zapytania wchodziło jedynie uzyskanie informacji na temat proponowanych rozwiązań i doświadczeń przy realizacji projektu oraz warunków formalnych i komercyjnych współpracy.

Czyli, spółka chciała uzyskać informacje o doświadczeniu zawodowym podmiotów i wyceny ich usług. Nie chodziło zaś o przygotowanie kompletnej oferty przetargowej. Już w drugim zdaniu ogłoszenia padło zastrzeżenie:

Niniejsze zapytanie nie stanowi zapytania ofertowego w rozumieniu przepisów Prawa o Zamówieniach Publicznych.

Jak tłumaczy Monika Borzdyńska, w przypadku spółki Skarbu Państwa, jaką jest PL 2012+, zarówno zakres zapytania jak i termin na realizację, jest standardowy.

pge narodowy

Monika Borzdyńska, dyrektor. ds. Promocji i Komunikacji PL 2012+

Za każdym razem dajemy taki sam termin na przygotowanie oferty – tydzień. Z naszej praktyki wynika, że firmom posiadającym doświadczenie w zakresie naszego zapytania przygotowanie pakietu składającego się z prezentacji własnych osiągnięć, opisu koncepcji współpracy z PGE Narodowym oraz wyceny nie powinno zająć więcej niż jeden dzień roboczy. Dodatkowo, dla przejrzystości procesu wyboru, zapytanie zostało opublikowane na stronie www.pgenarodowy.pl. – tłumaczy.

Przedstawicielka spółki PL 2012+ dodaje, że we wskazanym terminie kilka ofert jednak napłynęło. I została wybrana zwycięska.

W odpowiedzi na nasze zapytanie otrzymaliśmy pięć kompletnych propozycji. Po dokładnej analizie ofert wybraliśmy dwie, które w naszej opinii  nie tylko spełniły wszystkie kryteria, ale i przedstawiły najkorzystniejszą cenę.

Ostatecznie wybraliśmy Panią Magdalenę Siemieniako. Zwyciężczyni zawodowo zajmuje się grafiką użytkową i artystyczną, począwszy od projektowania plakatów, książek i opakowań, aż do opracowania identyfikacji wizualnej marek. Jest absolwentką Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, którą ukończyła z wyróżnieniem.

Monika Borzdyńska wyjaśniła, że tygodniowy termin wynika również z tego, że budżety zatwierdzane są grudniu, a umowy z wykonawcami usług, takimi jak graficy, muszą być podpisywane z początkiem każdego nowego roku.

Nigdzie nie ma przepisu, który zobowiązywałby nas jako spółkę Skarbu Państwa do dawania dłuższych terminów przy tego typu usługach – tłumaczy.

 

 

Comments

comments

250
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...