Wyniki finansowe Grupy Agora w 3 kwartale 2016 r.

Informacja Prasowa - 10.11.2016
268

Grupa Agora przedstawiła wyniki finansowe w trzecim kwartale 2016 r.

Grupa Agora w kolejnym kwartale z rzędu odnotowała wzrost przychodów dzięki rekordowym wynikom sprzedaży w kinach sieci Helios oraz dynamicznie rosnącym wpływom segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna. Konsekwentna realizacja działań rozwojowych w tych obszarach działalności Grupy przyniosła również poprawę ich wyników operacyjnych, częściowo kompensując słabsze wyniki segmentów Prasa, Radio i Druk.

Od wielu miesięcy skutecznie realizujemy plany rozwoju Grupy Agora w jej segmentach pozaprasowych, na czele z rozbudową naszej sieci kin i udziałem w kolejnych procesach koncesyjnych na budowę nowoczesnych wiat przystankowych – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.Przebudowujemy też biznesowy model działalności prasowej Spółki, w którym coraz istotniejszym źródłem przychodów stają się wpływy ze sprzedaży treści, zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Dlatego skoncentrowaliśmy naszą działalność na głównym tytule prasowym Spółki – „Gazecie Wyborczej”, dokonując zmian w jej formule wydawniczej oraz sposobie pracy redakcji. Te zmiany w połączeniu z podwyżką ceny egzemplarzowej, innym sposobem druku dziennika oraz kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju tytułu mają na celu ustabilizowanie wyniku segmentu Prasa na rentownym poziomie – dodaje prezes.

Wyniki finansowe i osiągnięcia biznesów Grupy Agora w 3 kw. 2016 r. (porównanie r/r):

Przychody Grupy zwiększyły się do kwoty 273,4 mln zł. To głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 49,0% przychody ze sprzedaży biletów w kwocie 44,7 mln zł oraz wyższe o 49,2% przychody ze sprzedaży w barach wynoszące 17,6 mln zł, a także zwiększenia przychodów segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zmniejszyły się o 1,7% i wyniosły 123,2 mln zł. Niższe wpływy odnotowane w segmentach Prasa i Radio częściowo zostały skompensowane przez znaczący wzrost przychodów w segmentach Internet, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka.

Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31,1 mln zł i była niższa o 8,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Wpływ na to miały głównie niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora wzrosły o 7,2%, osiągając poziom 283,1 mln zł, co jest bezpośrednim efektem nowych inicjatyw oraz działań rozwojowych realizowanych w Grupie, szczególnie w segmentach Film i Książka oraz Internet.

Wzrost kosztów usług obcych o 11,7% był spowodowany głównie wyższymi kosztami zakupu kopii filmowych oraz czynszów w segmencie Film i Książka, pośrednictwa w sprzedaży reklam w segmencie Internet, a także wyższymi kosztami usług komputerowych w segmencie Internet. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zwiększyły się o 3,5%, głównie z uwagi na realizację planów rozwojowych oraz wzrost zatrudnienia w wybranych obszarach. Segmentami, w których koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zmniejszyły się, są Prasa i Druk – ze względu na niższe zatrudnienie etatowe niż odnotowane w analogicznym okresie 2015 r. Koszty materiałów i energii zmniejszyły się o 0,6%, co było związane z niższym wolumenem produkcji oraz niższymi kosztami materiałów produkcyjnych.

Z informacjami na temat wyników w poszczególnych segmentach można zapoznać się na stronie internetowej Agory.

Comments

comments

268
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...