„Wybierz numer i wyjedź ze znajomymi na miasto”

Informacja Prasowa - 17.04.2024
181

Heineken® i Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”. To urządzenie, które daje wolność, bez zbędnych dodatków

 

  • Heineken® i amerykańska marka Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”, by pomóc ludziom wrócić do korzeni i pokazać, że ich życie towarzyskie może być ciekawsze, gdy przestaną tak często zerkać w ekran
  • Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) „The Boring Phone” to powrót do podstaw. Dostajemy urządzenie bez dostępu do Internetu, mediów społecznościowych i innych aplikacji
  • Kontynuując promowanie idei cyfrowego detoksu, HMD we współpracy z firmami Heineken® i Bodega przedstawia urządzenie, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane w Bodega pop-up podczas Milan Design Week, jednego z największych festiwali designu i innowacji na świecie
  • Badania pokazują, że około 90% osób przyznaje się do bezrefleksyjnego przeglądania stron internetowych w trakcie wieczornych spotkań ze znajomymi. Dlatego Heineken® wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, chcących nieco odciąć się od technologii

 Współpraca marek Heineken® oraz Bodega zaowocowała wprowadzeniem na rynek „The Boring Phone”, wyprodukowanego przez Human Mobile Devices (HMD).

Limitowana seria tych urządzeń – zaprojektowanych specjalnie z myślą o ograniczeniu możliwości technicznych – została stworzona po to, by zwiększyć jakość kontaktów. Ale nie tych wirtualnych, a tych prawdziwych, gdy spotykamy się ze znajomymi twarzą w twarz.

Smartfony, niosące ze sobą wiele korzyści, sprawiły, że coraz trudniej się od nich oderwać. Większość z nas w kieszeni nosi prywatne kino, odtwarzacz muzyczny, a także narzędzie umożliwiające nieograniczony dostęp do informacji i pozwalające bez limitów rozmawiać z najbliższymi i to niezależnie od tego, gdzie się w tej chwili znajdują. Ale to wszystko sprawia, że coraz trudniej nam się skupić na tym, by być tu i teraz. By zadbać o jakość naszych spotkań na żywo. Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) telefon Heineken® x Bodega, eliminuje rozpraszacze, które zawierają smartfony. To urządzenie zaprojektowane z myślą o zapewnieniu podstawowych funkcji: odbierania połączeń i wiadomości tekstowych. To wystarczy, by zapewnić nam udany wieczór.

Przezroczysta obudowa telefonu i naklejki na wzór hologramu, nawiązują do zamiłowania pokolenia Z do mody i designu, przypominając jednocześnie telefony komórkowe z początku XXI wieku. Brak aplikacji i możliwości przeglądania Internetu ma sprawić, że będziemy bardziej skupieni na tym co tu i teraz.

Dodatkowym atutem urządzenia jest trwała bateria, która może wytrzymać w trybie czuwania nawet tydzień, a jeśli będziemy chcieli do kogoś zadzwonić, nie trzeba będzie się martwić o to, czy nagle telefon się nie wyłączy, bo bateria zapewnia do 20 godzin rozmów.

Badania zlecone przez Heineken® ujawniają, że 90% Zillenialsów (osób z pokolenia Z i Millienialsów) w Wielkiej Brytanii i USA przyznaje się do zerkania na smartfona w trakcie spotkań z przyjaciółmi i rodziną. Średnio aż siedmiokrotnie w trakcie takiego wieczoru scrollują wiadomości lub sprawdzają media społecznościowe. Największymi rozpraszaczami są właśnie media społecznościowe (62%), na drugim miejscu służbowy e-mail (36%), a kolejne 30% zdradza, że ukradkiem gra na telefonie zamiast angażować się w rozmowę.

Na szczęście problem nie jest przez Zillenialsów lekceważony. Ponad jedna trzecia (37%) badanych przyznaje, że zerka na telefon częściej niż powinna. Pięć procent mniej deklaruje, że zamierza wyłączać telefon na czas wyjść ze znajomymi i rodziną, a 22% respondentów przyznaje, że już to robi lub zostawia telefon w domu. Jakby tego było mało – o podobnych, wydawałoby się drastycznych, krokach myśli aż 38% osób.

Dlatego Heineken® i Bodega, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, nawiązały współpracę, która ma pokazać ludziom, że życie towarzyskie może wyglądać lepiej, gdy odłożą smartfon na bok.

Nabil Nasser, globalny szef Heineken®:

Wszystkim przydałby się cyfrowy detoks. Dlatego cieszę się, że według naszych badań, potrzeba odstawienia na bok smartfonów i wirtualnego świata jest wśród pokolenia Z i Milenialsów tak duża. Kiedy rozmawialiśmy z nimi na temat korzystania ze smartfonów, szybko zrozumieliśmy, że wielu z nich czuje, że urządzenia źle wpływają na jakość spotkań towarzyskich, że niepotrzebnie ich rozpraszają. Jednocześnie nasi rozmówcy przyznają, że nie chcą się całkowicie odcinać od smartfonów. Dlatego w Heineken chcemy wspierać ideę prawdziwej więzi i pomagać ludziom przeżywać spotkania na sto procent. Tworząc The Boring Phone wróciliśmy do korzeni, ograniczając technologię, chcąc pomóc ludziom spędzić czas przy piwie, bez rozpraszania ciągłym brzęczeniem i powiadomieniami.

 Lars Silberbauer, CMO Human Mobile Devices (HMD), wiodącego europejskiego innowatora i producenta urządzeń mobilnych:

Na początku 2023 roku zauważyliśmy interesujący trend w pokoleniu Z w USA, które zaczęło ograniczać czas spędzany przed ekranami smartfonów, by poczuć się lepiej. Coraz więcej osób wymieniało nowsze telefony na prostsze modele. Jako wielcy fani odłączenia się od cyfrowego szumu natłoku, jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem The Boring Phone we współpracy z Heinekenem i Bodegą. Takie rozwiązanie sprawi, że ludzie będą ze sobą rozmawiać, angażując się w to na sto procent, gdy wyjdą razem na spotkanie.

Oliver Mak, współzałożyciel Bodega: Jako Bodega postrzegamy siebie jako narzędzie łączące kulturę i młodych ludzi, dlatego kiedy Heineken zwrócił się do nas z propozycją współpracy, byliśmy podekscytowani. Pomimo dorastania w otoczeniu technologii, to właśnie my, pokolenie Z i Milenialsi, zdaliśmy sobie sprawę, że nasze uzależnienie od telefonów źle wpływa na zdolność do nawiązywania kontaktów w rzeczywistym świecie. A to z kolei przekłada się na naszą dobrą zabawę, a na poziomie makro – na rozwój kultury.

Smartfony przyciągają naszą uwagę aż za mocno, dlatego chcieliśmy zaprojektować telefon, który będzie… nudny. Nie możemy się doczekać reakcji na The Boring Phone. Wierzę, że nasze połączone wizje mogą poprawić jakość wieczornych spotkań.

 Pochodzący z Ibizy brytyjski producent TSHA (jeden z najszybciej zyskujących popularność brytyjskich twórców) będzie świętował premierę The Boring Phone rozdając urządzenie fanom. TSHA na własnej skórze przekonuje się, jak dużą barierę stanowi technologia w przeżywaniu wydarzeń muzycznych.

TSHA: Jako artysta chcesz nawiązać jak najlepszy kontakt z publiką. Chcesz wiedzieć, że dobrze się bawią. Ale trudno to zrobić, gdy zerkasz na tłum ze sceny, a zamiast twarzy widzisz morze wycelowanych i święcących w twoją stronę smartfonów. Chciałbym zobaczyć świat, w którym wchodzimy do restauracji, pubu, czy innego lokalu i po prostu żyjemy chwilą. Bawimy się. Heineken/Bodega Boring Phone to idealne antidotum na problem, jakim stały się smartfony w trakcie wieczornych wypadów.

Heineken® i Bodega zaprezentują The Boring Phone podczas Milan Design Week w czwartek 18 kwietnia. Później urządzenia zostaną rozdane imprezowiczom na całym świecie, by mogli się odłączyć od sieci i w pełni cieszyć czasem spędzonym z przyjaciółmi, rodziną i bliskimi. No i trochę zaszaleć nocą.

Jeśli nie uda ci się zdobyć fizycznego egzemplarza The Boring Phone, nic straconego. Dedykowana aplikacja, która zmieni smartfony w „nudne” zostanie uruchomiona w czerwcu.

Comments

comments

181
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...