W dzisiejszym świecie, zdominowanym przez technologię, konsumenci pragną autentycznego ludzkiego kontaktu bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – tak wynika z raportu The Future 100: 2024 opublikowanego przez VML. Raport wykazuje, że konsumenci wchodzą w erę „slow living”, nazwaną „The Great Deceleration”. Wybierają bardziej świadome podejście do życia i decydują się zwolnić.
To szansa dla Connected Brands – marek, które budują więź z konsumentem i pozwalają mu na emocjonalne zaangażowanie. Według raportu „The Future 100: 2024” aż cztery na pięć osób (79%) uważa, że „rola marki zmieniła się w ciągu ostatnich pięciu lat”, przy czym trzy najważniejsze role marek to: „uczynienie świata lepszym miejscem” (40%), „poprawa zdrowia i dobrej kondycji ludzi” (38%) oraz „tworzenie bardziej pozytywnej i pomocnej przyszłości” (32%).
The Future 100 to coroczny raport VML Intelligence, identyfikujący najbardziej interesujące trendy na nadchodzący rok. Raport przedstawia 100 trendów w 10 sektorach. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu i październiku 2023 roku na próbie 9000 respondentów na dziewięciu rynkach: Argentyna, Brazylia, Chiny, Kolumbia, Francja, Indie, Meksyk, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.