Transparentny influencer marketing – pierwsza taka konferencja naukowa w Polsce

Informacja Prasowa - 23.02.2022
246

Transparentny influencer marketing - pierwsza taka konferencja naukowa w Polsce

Transparentny influencer marketing – pierwsza taka konferencja naukowa w Polsce

Rozpocznie się pierwsza w Polsce konferencja naukowa dotycząca najnowszych regulacji w obszarze influencer marketingu „Transparentny influencer marketing – nowa era funkcjonowania?”. Wydarzenie będzie miało miejsce na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W wydarzeniu wezmą udział znani influencerzy, m.in. Maciej Dowbor czy Barbara Pasek oraz przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – patrona wydarzenia. Konferencja będzie także trnsmitowana na fanpage’u Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Koła Naukowego Public Relations UW.

Jak prawidłowo należy oznaczać współpracę z firmami? Czy influencer marketing potrzebuje twardych przepisów? Już 8 marca o godzinie 11.00 na auli kolumnowej Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW odpowiedzi na te pytania poszukają goście konferencji naukowej „Transparentny influencer marketing – nowa era funkcjonowania?”. Wśród nich między innymi cenieni eksperci public relations, przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i znani influencerzy – Barbara Pasek czy Maciej Dowbor. Całe wydarzenie uroczyście otworzy Dziekan WDIB, prof. Janusz Adamowski.

Tematyka konferencji nie jest przypadkowa, ponieważ zmiany w obszarze influencer marketingu wprowadzane przez UOKiK wzbudziły w ostatnim czasie ogromne emocje. Brak odpowiednich oznaczeń w postach sponsorowanych, reklamowanie scamów czy kryptoreklamy to przykłady działań, które są na celowniku urzędników. UOKiK postanowił przyjrzeć się działaniom influencerów, wysyłając wezwania do przedstawienia umów z 2021 roku znanym twórcom internetowym m.in. Frizowi czy dużym agencjom marketingowym pod groźbą kar finansowych.

Podczas wydarzenia uczestnicy oraz widzowie zapoznają się z wprowadzonymi zmianami i ich konsekwencjami dla influencerów. Poznają także szczegóły dotyczące oznaczania współprac oraz aspekty prawne, biznesowe i etyczne influencer marketingu. – Konferencja jest odpowiedzią na niepewność wśród influencerów i specjalistów influencer marketingu. Chcemy edukować branżę oraz influencerów w zakresie dobrych praktyk marketingowych. Obecność ekspertów z UOKiK-u, patrona konferencji, pozwoli na ciekawą dyskusję zainteresowanych stron – zapewnia Szymon Dziewięcki z zarządu Koła Naukowego Public Relations UW, współorganizator konferencji.

Konferencja odbędzie się na auli kolumnowej na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Bednarskiej 2/4. Jednocześnie prowadzona będzie transmisja na żywo na fanpage’ach facebookowych organizatorów konferencji – Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Koła Naukowego Public Relations UW. Udział w konferencji jest darmowy, jednak liczba miejsc na auli będzie ograniczona.

W razie gdyby forma konferencji miała ulec zmianie, organizatorzy wcześniej o tym poinformują.

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...