Szkolenie medialne – konieczne, jeśli występujesz przed audytorium lub udzielasz wywiadów !

Jerzy Ciszewski - 07.03.2018
41

Każda osoba, która odpowiada za kontakty z mediami musi posiadać odpowiednie umiejętności - konieczne szkolenie medialn

Szkolenie medialne potrzebne jest każdemu kto z racji zajmowanego stanowiska, pełnionych funkcji czy też obowiązków: przemawia do ludzi, kontaktuje się z mediami, odpowiada na pytania, a nigdy tego wcześniej nie robił, powinien w tę sferę zainwestować.  Warto „na sucho” przećwiczyć kilkuminutowe wystąpienie, czując na sobie, wzrok chłodnego szkła w obiektywie kamery.

Podczas takiej „setki” slangowe określenie takiego nagrania; bardzo łatwo strzelić gafę; bardzo łatwo czegoś nie powiedzieć, lub powiedzieć za dużo. Jeśli trafimy na złośliwego lub mającego swoją tezę dziennikarza tym trudniej nam będzie zapanować nad sytuacją. Oni mają swoje tricki jak zdenerwować, osaczyć, ośmieszyć swojego interlokutora. Naprawdę jest to banalnie łatwe.

W czasie takiego szkolenia medialnego, można zainscenizować okoliczności mające na celu, wybicie z rytmu osobę, która udziela wywiadu. Jakiś niespodziewany ruch, podniesiony gdzieś z boku głos, krzyk i zgiełk. Taka sytuacja może się przecież przydarzyć i na nią również należy być przygotowanym.

Czy można takim sytuacjom przeciwdziałać ? Raczej nie, ale z pewnością można je przetrenować i się na nie przygotować.

Poświęcenie trochę czasu i trochę pieniędzy na profesjonalnego trenera medialnego to będzie dobra decyzja biznesowa. Da praktyczne umiejętności, które sprowadzają się do umiejętności przetrwania w „zgiełku medialnym”. Należy pamiętać, że duża część mediów żyje z: kontrowersji, przeinaczania faktów, nakręcania spirali konfliktów.  Ciekawe, że bardzo wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i nie podejmuje decyzji o tym, że należy zaaplikować sobie właśnie szkolenie medialne.

Załączone infografiki są inspiracją aby – gdy przyjdzie takie wyzwanie odbyć porządne szkolenie medialne.

Comments

comments

41
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...