Sieć 50 Style otworzyła swój pierwszy sklep w Bukareszcie

Jerzy Ciszewski - 03.01.2019
262

Sieć 50 Style otworzyła swój pierwszy sklep w Bukareszcie

Sieć 50 Style otworzyła swój pierwszy sklep w Bukareszcie

Polskie marki kontynuują podbój rumuńskiego rynku 

Polska sieć 50 style, oferująca obuwie oraz odzież z kategorii sport/lifestyle otworzyła swój pierwszy sklep w Rumunii. Najemca zajmie 315 mkw. w centrum handlowym Iris w Bukareszcie, w dzielnicy Titan. Według ekspertów Colliers International w Rumunii, którzy doradzali 50 style w transakcji najmu, wejście sieci na rumuński rynek potwierdza atrakcyjność regionu Europy Wschodniej w oczach polskich marek, a zwłaszcza Rumunii, gdzie w ostatnich latach konsumpcja stale wzrasta.  — Bardzo dobra renoma, jaką cieszą się polskie marki na krajowym rynku, oraz fakt, że Polska jest jednym z czołowych graczy w UE, pozwoliły im na poszukiwanie innych rynków z silnym potencjałem w Europie Wschodniej. Rumunia jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie, podobnym do rynku polskiego, z wysoką konsumpcją utrzymującą się dzięki wzrostowi płac. Ponadto polskie marki mają tu już silną pozycję na rynku mody i nie tylko.

Wszystkie te czynniki stworzyły idealne warunki do ekspansji sieci takich, jak 50 style — powiedziała Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii. 50 Style należy do polskiej grupy Marketing Investment Group. Sieć posiada ponad 150 sklepów w Polsce oraz na Litwie. — Rumunia rozwija się bardzo szybko, a dynamika tego rynku wyróżnia go na tle całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiej obecności w Rumunii, odbiór naszych marek jest bardzo dobry, co tylko potwierdza nasze przekonanie, że „apetyt na Rumunię” jest mocno usprawiedliwiony. Dużym atutem jest wielkość kraju oraz potencjał nabywczy, skoncentrowany nie tylko na stolicy, ale obejmujący inne duże ośrodki, takie jak Timișoara, Konstanca, Kluż-Napoka, Krajowa czy Jassy. Widzimy też wielkie możliwości w mniejszych miastach. Rumunia jest jednym z naszych głównych celów rozwojowych w nadchodzących latach zarówno dla marki 50 style, jak i Sizeer, której właścicielem także jest Marketing Investment Group. Ponadto nasze działania rozwojowe koncentrujemy na rynkach, na których jesteśmy już obecni: Estonii, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji i Węgrzech — mówi Rafał Pierzchniak, International Leasing Manager w Marketing Investment Group.

— Rozwój marek 50 Style i Sizeer w Rumunii, a także w innych krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej świadczy o tym, że marki te mają wiele do zaoferowania klientom za granicą. Sukces ich ekspansji to zasługa nowoczesnych i dostosowanych do potrzeb klientów konceptów handlowych, skutecznie konkurujących w nowym otoczeniu rynkowym. Dla polskich firm ekspansja zagraniczna, w tym na rynku rumuńskim, daje możliwość wzrostu biznesu w sytuacji, kiedy w Polsce rynek jest już dojrzały i wymaga innych strategii wzrostu niż tylko rozwój ilościowy sklepów — mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International. Oprócz marki 50 Style, Marketing Investment Group posiada w swoim portfolio m.in. multibrandową sieć sklepów Sizeer, oferujących produkty w kategorii sportstyle. Od początku 2018 r. na rynku rumuńskim otwarto już 5 sklepów Sizeer – w galeriach Sun Plaza, Mega Mall, Parklake, Sibiu Shopping City oraz City Park Mall w Konstancy. W wyborze lokalizacji i negocjacjach umów najmu powierzchni handlowej sieci doradzali eksperci Colliers International w Rumunii.

Wśród polskich firm rozwijających się na rumuńskim rynku znajduje się też grupa LPP, która wprowadziła do Rumunii pięć marek – Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp i House. Przy wsparciu firmy Colliers International grupa wynajęła 22 100 mkw. w obiekcie magazynowym powstającym w północnej części Bukaresztu. Powierzchnia ma wesprzeć działania e- commerce LPP. Wśród innych marek obecnych na rynku rumuńskim można wymienić: Pepco z 204 sklepami w całym kraju, CCC z ponad 50 sklepami i 4F posiadającą 4 sklepy.

Colliers International Group

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) jest globalną firmą, oferującą najwyższej jakości
usługi na rynku nieruchomości oraz zarządzanie inwestycyjne. Posiada biura w 69 krajach, w których zatrudnia
ponad 13 000 specjalistów. Colliers jest najszybciej rozwijającą się notowaną na giełdzie globalną firmą działającą
w sektorze nieruchomości komercyjnych. Przychody firmy w 2017 roku osiągnęły poziom $2,3 miliarda ($2,7
miliarda włączając spółki stowarzyszone). Dzięki kulturze przedsiębiorczości oraz strukturze właścicielskiej ze
znacznym udziałem pracowników firmy, Colliers International oferuje pełen zakres usług podmiotom związanym z
rynkiem nieruchomości. Firma wspiera najemców, właścicieli nieruchomości oraz inwestorów na całym świecie.
Poprzez swoją platformę oferującą usługi z zakresu zarządzania inwestycjami, firma zarządza aktywami o wartości
ponad 25 miliardów dolarów należących do największych międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych na
rynku nieruchomości.

Specjaliści Colliers myślą inaczej, dzielą się pomysłami i oferują przemyślane i innowacyjne doradztwo, które
pomaga klientom szybciej osiągnąć sukces. Colliers International znalazł się w rankingu Global Outsourcing 100 –
liście czołowych firm działających w sektorze outsourcingu. Spółka została wyróżniona już po raz 13 z rzędu, czyli
więcej niż którakolwiek spośród firm doradzających na rynku nieruchomości. Autorem rankingu jest International
Association of Outsourcing Professionals. Colliers zdobył też tytuł najlepszego zarządcy nieruchomości na świecie,
po raz drugi z rzędu, przyznawany przez Commercial Property Executive.

Spółka Colliers jest zarządzana przez doświadczony zespół liderów ze znacznym udziałem w jej kapitale
zakładowym, pod którego kierownictwem od przeszło 20 lat generuje ponad 20% rocznego zwrotu dla
akcjonariuszy. Colliers International w Polsce działa od 1997 roku i posiada biura w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu,
Gdańsku, Katowicach i Łodzi, w których łącznie zatrudnia ponad 250 specjalistów. Firma została uhonorowana
wieloma prestiżowymi nagrodami przyznanymi m.in. w konkursach: Eurobuild, CIJ Journal, CEE Quality Awards,
International Property Awards. Wśród otrzymanych przez Colliers wyróżnień znajdują się m.in.: nagroda
Outsourcing Star przyznawana firmom nieruchomościowych najprężniej działających w sektorze outsourcingu oraz
Gazele Biznesu wręczane najdynamiczniej rozwijającym się firmom w Polsce. Więcej o nas na www.colliers.pl.

Marta Machus – Burek

 

Comments

comments

262
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...