Reklama responsywna – wszystko co musisz wiedzieć

Informacja Prasowa - 07.03.2019
203

Reklama responsywna – wszystko co musisz wiedzieć

Reklama responsywna – wszystko co musisz wiedzieć
Urządzenia mobilne, a także Internet, który swoim zasięgiem objął już prawie cały świat,
wymusiły na reklamodawcach dostosowanie wielkości reklam do ich odbiorców. Formatem,
który jest w pełni elastyczny pod tym względem jest format responsywny. Co kryje się pod
tą nazwą?

Branżowa definicja
Format responsywny to typ reklamy, który dostosowuje lub przekształca rozmiar,
umożliwiając dopasowanie do szerszej liczby jednostek reklamowych i ekranów. Poprzez
zastosowanie określonej technologii, tak skonfigurowana reklama idealnie dopasowuje się do
dużej, średniej lub małej jednostki reklamowej.
Bardzo intuicyjne udogodnienie w kwestii tworzenia reklam responsywnych oferuje Google
Display Network. Reklamodawca może dodać takie elementy jak: nagłówek, opis czy obraz.
Google następnie wykorzystuje te informacje i przekształca rozmiar przekazu tak, aby pasował
do prawie każdej przestrzeni reklamowej w swojej sieci, bez względu na to, czy jest
wyświetlany na urządzeniu mobilnym lub desktopie.

Przewaga formatu
W przeważającej większości krajów odchodzi się od korzystanie z Internetu na komputerach
stacjonarnych na rzecz urządzeń mobilnych. Reklama responsywna jest odpowiedzią na
potrzeby nie tylko reklamodawców, ale również użytkowników. Obecnie to nie wydawcy i
reklamodawcy narzucają format tylko muszą dostosować swój przekaz do różnej wielkości
ekranów. W przeciwnym razie zarówno ci pierwsi, jak i drudzy stracą możliwość generowania
przychodów.

Dodatkowo, formaty responsywne zwiększają zasięg reklamy, dzięki czemu mogą wyświetlać
się w różnych konfiguracjach i wielu jednostkach reklamowych. Coraz częściej wydawcom i
reklamodawcom przychodzi z pomocą uczenie maszynowe, które jeszcze bardziej usprawnia
proces doboru optymalnego rozmiaru reklamy pod każdą jednostkę reklamową.
Reklama responsywna – wskazówki dla reklamodawców
Aby w pełni wykorzystać potencjał możliwości formatów responsywnych należy je
odpowiednio skonfigurować. Istnieją sprawdzone metody, które w oparciu o doświadczenie
mogę przynieść jeszcze więcej korzyści. Oto kilka wskazówek:

 Stwórz jak najwięcej tytułów. Im więcej ich jest, tym większa szansa na trafniejsze
reklamy i zwiększenie wydajności.
 Wyróżnij dodatkowe korzyści związane z produktem lub usługą.
 Twórz nagłówki o rożnych długościach. Nie należy maksymalizować liczby znaków.
 Dodaj co najmniej dwa odrębne opisy.
 Stwórz kanał dla produktów, których chcesz użyć w remarketingu.

Rozwiązanie dla wydawców i reklamodawców

Reklama responsywna to przed wszystkim łatwiejsza aktualizacja i mniejsza inwestycja. To
także większa liczba testów, bardziej przejrzysta kontrola wydajności oraz wygoda, co czyni go
istotnym elementem sukcesu zarówno reklamodawców, jak i wydawców. W połączeniu z
wiedzą ekspercką sieci reklamowych, ten format z pewnością pomoże w maksymalizacji
przychodów z reklam, niezależnie od platformy czy urządzenia.
Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser
Paweł Treściński – wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser, międzynarodowego eksperta w dziedzinie
optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie. Z rynkiem mediowym związany od 15 lat. Ekspert reklamy on-
line ze szczególnym uwzględnieniem obszaru programmatic. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w „Pulsie
Biznesu” na stanowisku Product Managera czy w „Amconex Sp.z o.o.”. Był szefem Biura Reklamy wydawcy „21
wieku" oraz w wydawnictwie tygodnika „M jak Miłość".


_____________________________________________________________________________

Comments

comments

203
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...