Od technologicznego science fiction do globalnego e-świata – Raport #20 lat reklamy według OS3
20 lat temu komputery atakowały Gumisie, a polskim Google była www.sieciowid.pol.pl. Niewiele później wpadliśmy w szał stron Flash’owych. Pamiętacie? Bo w OS3 pamiętają! Od daty powstania agencji minęły dwie dekady, które były kluczowe nie tylko dla OS3, ale również dla całej branży reklamowej. Agencja OS3 przygotowała raport – subiektywne zestawienie tego, jak rozwijała się reklama oraz czego możemy się spodziewać w przyszłości.
20 lat temu uruchomiono pewien tajemniczy numer, który umożliwił Polakom dostęp do sieci. Wystarczył kabel telefoniczny i modem, aby podłączyć komputer stacjonarny do Internetu – było to kosztowne i czasochłonne rozwiązanie, ale stało się podwalinami tego, co mamy teraz. Obecnie korzystanie z „neta” jest naturalną częścią dnia większości Polaków, często podłączonych do niego 24/7.
Świat reklamy też przeszedł diametralne przemiany. Od pierwszego banneru reklamowego na stronie HotWire z napisem: „Have you ever clicked your mouse right HERE?” do spektakularnych kampanii, obecności e-influencerów, płatnych akcji w social mediach, mobile, rozwiniętych możliwości ATL i BTL, sharing economy i wielu innych.
Podobnie przez ten czas rozwijało się OS3 – zaczynając jako grupka ludzi, która przekonywała polskich przedsiębiorców do zakładania swoich wizytówek w sieci do 75-osobowej agencji strategiczno-kreatywnej, która za swoje projekty otrzymuje wyróżnienia na polskich i zagranicznych festiwalach branżowych.
Zaledwie 20 lat temu Internet, strony www, reklama – to wszystko było jeszcze, w porównaniu do tego co jest teraz, w sferze technologicznego sci-fi. Jako OS3 mamy to szczęście, że mogliśmy uczestniczyć w tworzeniu tego świata praktycznie od początku, nie tylko ucząc się, ale i tworząc nowe rozwiązania, a w ten sposób dokładając swój znaczący kamyczek, a nawet kamień, do ogródka branży digitalowej w Polsce – komentuje Marcin Maj, prezes OS3.
Z okazji 20 urodzin agencja OS3 oddaje w Wasze ręce raport, w którym pokazuje transformacje, jakie zaszły w reklamie i digitalu w Polsce, najważniejsze wydarzenia ze światowego podwórka oraz przewidywania co nas czeka w kolejnych latach. Raport #20 lat OS3 można pobrać ze strony http://os3.pl/raport/.