PSPR sygnatariuszem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej

Informacja Prasowa - 16.04.2024
21

Księga to zbiór rekomendacji, narzędzi i wzorów dokumentów do wykorzystania w 9 kategoriach komunikacji marketingowej

Polskie Stowarzyszenie Public Relations dołączyło do grona podmiotów – sygnatariuszy Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Tym samym rekomendując jej standardy i rozwiązania swoim członkom zwyczajnym oraz wspierającym. Zarówno tym, którzy przygotowują postępowania na usługi PR lub pokrewne, a także tym, którzy uczestniczą w nich jako oferenci. 

Księga to zbiór rekomendacji, narzędzi i wzorów dokumentów do wykorzystania w 9 kategoriach komunikacji marketingowej. Zawiera 10 rozdziałów: wytyczne ogólne, komunikacja full service, digital, PR, eventy, media, produkcja filmów reklamowych, branding, incentive travel oraz badania. 

– Nasza organizacja zrzesza przekrojowo przedstawicieli szeroko rozumianej branży PR. Od pracowników korporacji i liderów dużych działów in-house, przez mniejsze działy, samodzielne stanowiska typu head lub rzecznik, przez agencje aż po freelancerów i jednoosobowe działalności gospodarcze. Wszyscy powinniśmy działać wedle możliwie skodyfikowanych, jednolitych norm, w oparciu o zbudowane na ich podstawie praktyczne narzędzia. Posadowione na wieloletnich doświadczeniach, etyce, a także odpowiednich standardach rynkowych wynikających z samoregulacji lub wytycznych prawnych. Biała Księga jest wypróbowanym już elementarzem, po który warto regularnie sięgać w pracy dyrektora czy specjalisty PR – zachęca Cyprian Maciejewski, prezes PSPR. – Osobiście korzystałem już w praktyce z tych materiałów w postępowaniach na usługi PR oraz brandingowe. Zapewniam z autopsji, że sprawdzają się także w sektorze publicznym – dodaje.

Zastosowanie rekomendacji Białej Księgi nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej. Poprawia za to efektywność, czas i koszty przetargów a w konsekwencji jakość kupowanych usług. – Biała Księga branży to standardy opracowane przez praktyków dla praktyków. To lista zarówno rekomendacji, jak i propozycja narzędzi czy wzorów dokumentów, które mają poprawiać efektywność w przetargach na komunikację, jak i w codziennej współpracy między markami a ich partnerami biznesowymi, agencjami. Z jednej strony współpraca oparta na standardach branżowych gwarantuje większą efektywność w biznesie. Z drugiej, odpowiada na dzisiejsze wyzwania związane z odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu i oczekiwaną transformacją ESG, która przejawia się m.in. w partnerskich relacjach z dostawcami – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które obok IAA Polska i PSML wspólnie promują standardy Branży Komunikacji Marketingowej na polskim rynku.

Jak korzystać z Białej Księgi?

Można sięgnąć tylko po wybrane rozdziały, zagadnienia czy wzory dokumentów. Każda rekomendacja Białej Księgi jest kompletna by zastosować ją samodzielnie lub – dla lepszych rezultatów – razem z pozostałymi wytycznymi. O tym można zdecydować samodzielnie, uwzględniając swoje cele i potrzeby biznesowe. Rozdziały Białej Księgi mają postać „klikalnych”, nawigowanych z dowolnego miejsca dokumentów edytowalnych. Nie trzeba czytać całości, by szybko znaleźć interesujące zagadnienie.

Zawartość rozdziału dot. usług PR to m.in.:

  • Rekomendowany proces przetargowy dot. usług PR
  • Dobre praktyki w przetargu i we współpracy dot. usług PR
  • Arkusz oceny w przetargu PR (format docx)
  • Arkusz oceny w przetargu PR (format pdf)
  • Brief – przetarg PR (format docx)
  • Brief – przetarg PR (format pdf)
  • Mierniki sukcesu PR
  • Słownik kluczowych pojęć PR
  • Zapytanie o informacje PR (format docx)
  • Zapytanie o informacje PR (format pdf)
  • Wzór dwustronnej umowy o zachowanie poufności

Dzięki stosowaniu Białej Księgi mamy szansę na efektywne i transparentne przetargi, optymalizację i zmniejszenie kosztów procesów przetargowych, lepsze zarządzanie ryzykiem dostawców tych usług, a przede wszystkim, w następstwie partnerskiego podejścia, na lepsze wyniki przetargów w postaci jakościowych i konkurencyjnych cenowo ofert. Praktyka ta realizuje dwa cele zrównoważonego rozwoju:

Cel 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Cel 8 – Wzrost gospodarczy i godna praca

– Kolejne dobre praktyki przetargowe oraz ich upowszechnianie to stałe, ewoluujące wyzwanie dla organizacji branżowych. Jeśli będą planowane w przyszłości konsultacje czy dialog branżowy dotyczące rozwoju Księgi lub projektów pokrewnych to deklarujemy jako PSPR chęć zaangażowania w naszym obszarze kompetencji – zapewnia Cyprian Maciejewski. 

 Wszystkie informacje dotyczące inicjatywy na:

www.skutecznyprzetarg.pl

Materiały i rekomendacje z Białej Księgi na: 

https://www.skutecznyprzetarg.pl/biala-ksiega 

Skrót z ogólnych standardów Białej Księgi Branży na:

https://www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo/deklaracja-branzy-marketingowej.pdf 

Comments

comments

21
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...