Procedury przetargowe. Szybka reakcja to skuteczna edukacja – ZFPR

Jerzy Ciszewski - 19.05.2016
63

ZFPR nie może pozwolić na utrwalanie niewłaściwych nawyków.

Procedury Przetargowe – szybka reakcja to skuteczna edukacja.

17.05.2016

ZFPR nie może pozwolić na utrwalanie niewłaściwych nawyków.

Związek Firm Public Relations przygotował dla swoich członków „PROCEDURY PRZETARGOWE”, które opisują najczęściej spotykane sytuacje związane z przystąpieniem do przetargu oraz mechanizm reagowania biura ZFPR w przypadku naruszenia etyki i stosowania niewłaściwych praktyk rynkowych przed, w trakcie i po przetargu. Procedury te są też bezpośrednio związane z opracowanymi wcześniej w ZFPR „Zasadami organizowania przetargów – wybór agencji PR” i stanowią kolejny element edukacji rynku i wsparcia agencji członkowskich ZFPR w trudnym procesie realizacji postępowań przetargowych.

Uczestniczenie w postępowaniach przetargowych to trwały element funkcjonowania branży PR. Niestety procesy te budzą często wiele wątpliwości lub wręcz naruszają podstawowe zasady profesjonalnych relacji biznesowych. Przetarg to proces, który aby przyniósł właściwe efekty musi spełniać podstawowe standardy dobrych praktyk rynkowych i gry fair trade po obu stronach, zarówno klienta, jak i agencji. Nagminne naruszanie tych standardów poprzez zapraszanie dużej liczby agencji do przetargów, niedopuszczalnie krótkie terminy, konieczność wykonania bezpłatnie w ciągu kilku dni koncepcyjnej, doradczej pracy, nieprecyzyjne oczekiwania, brak komunikacji, odwoływanie przetargów po zebraniu materiałów kreatywnych itp., mają bardzo negatywny wpływ na przebieg współpracy oraz ostateczne efekty, które finalnie otrzymuje klient. Praktyki takie nie mogą pozostać bez odzewu. Edukacja i szybkie reagowanie są niezbędne aby móc skutecznie poprawiać jakość każdego z etapów przetargowych i eliminować sytuacje kuriozalne, których niestety jest na rynku dużo.

W załączeniu linki.

„Zasady organizowania przetargów – wybór agencji PR” 

„Procedury Przetargowe dla agencji członkowskich ZFPR”

Kontakt:

Barbara Pałdyna

[email protected]

tel. 531 84 84 70

Związek Firm Public Relations

ul. Czerska 8/10

00-732 Warszawa

ZFPR

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...