Raport - większą oglądalnością od biegów narciarskich cieszą się skoki narciarskie
W miniony weekend rozpoczęły się zmagania w sportach zimowych. Jak podsumowuje dom mediowy Codemedia większą oglądalnością od biegów narciarskich niezmiennie cieszą się skoki narciarskie. Inauguracyjne zawody sezonu 2016/2017 skoków zdecydowało się obejrzeć średnio prawie 2 mln więcej osób niż biegów.
Piątkowy konkurs skoków narciarskich w Kuusamo przyciągnął do TVP 1 średnio blisko 2,8 mln widzów w grupie ogólnej (4+), a sobotni ponad 3,1 mln. Średnia widownia obu konkursów była niższa o 2% od tej w poprzednim roku.
Początek Pucharu Świata w skokach narciarskich wciągu ostatnich 5 lat cieszył się największą popularnością w 2013 roku. Wydarzenie obejrzało średnio 4,1 mln widzów w grupie 4+. Od 2014 roku zauważalny jest spadek widowni z roku na rok – mówi Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.
Na dobry wynik oglądalności inauguracji sezonu 2013/2014 mogły mieć wpływ sukcesy Kamila Stocha, który w ostatecznej klasyfikacji poprzedniego sezonu zajął 3 miejsce. Choć zdobycie przez niego Kryształowej Kuli za sezon 2013/2014 nie przełożyło się już na wzrost zainteresowania transmisją początku kolejnego.
Inauguracyjne zawody w biegach narciarskich w TVP 2 obejrzało średnio prawie 0,9 mln osób, a te kolejnego dnia nieco ponad 1 mln. Początek rywalizacji w sezonie 2015/2017 obejrzało średnio 980 tys. widzów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Znaczący spadek widowni transmisji biegów narciarskich względem poprzednich lat widoczny jest w roku 2015. Wyniósł on wtedy aż 186%. W ciągu ostatnich 5 lat największą popularnością cieszył się start sezonu 2012/2013, który średnio w grupie ogólnej obejrzało ponad 1,5 mln osób – wskazuje Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.
Obie dyscypliny w weekend rozpoczynający nowy sezon przyciągnęły przed telewizory więcej osób drugiego dnia zawodów. W ciągu ostatnich 5 lat tylko w 2014 roku transmisja skoków narciarskich i w 2012 roku biegów cieszyły się nieznacznie większą widownią pierwszego dnia.
Według badań CBOS-u skoki i biegi narciarskie to jedne z najbardziej popularnych wśród Polaków sportów zimowych. Co ciekawe skokami narciarskimi interesuje się niewiele mniej osób niż piłką nożną.
Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat można założyć, że średnia oglądalność transmisji zawodów w tych dyscyplinach w rozpoczynającym się sezonie będzie wzrastać. Przed kibicami skoków przecież Turniej Czterech Skoczni, a biegów Tour de Ski. Na oglądalność pozostałych zawodów będzie miała też z pewnością wpływ forma naszych reprezentantów. Rekordowe pod względem oglądalności w sezonie 2016/2017 mogą okazać się zawody Mistrzostw Świata w Lahti – podsumowuje – Marcin Hajdenrajch, Senior Media Planner/Buyer, Codemedia.