Ponad połowa Polaków lubi newsy wideo
Zdaniem 41 proc. Polaków wideo jest najatrakcyjniejszą formą przekazu treści. Aż 53 proc. lubi mieć podawane w ten sposób informacje – wynika z raportu agencji badawczej SW Research.
Polacy wolą treści w formie wideo niż tekstu – pokazują badania SW Research. 52,7 proc. ankietowanych preferuje tak prezentowane treści rozrywkowe. Tylko 18,4 proc. ankietowanych uważa za atrakcyjne teksty, a 9,5 proc. wykresy. Zainteresowanie przestały za to budzić infografiki. Za ciekawy sposób prezentacji treści uważa je jedynie 8,9 proc. badanych.
Z raportu wynika, że wideo nieco bardziej cenią kobiety (45 proc.) niż mężczyźni (36.5 proc.). Jest tak samo atrakcyjny dla osób z niższym (41.2 proc.), średnim (45.4 proc.), jak i wyższym (36.7proc.) wykształceniem. Wideo stało się formą wszechstronną, po którą sięga się w poszukiwaniu rozrywki, informacji na temat zdrowia, jedzenia, polityki, sportu, czy podróży.
Ilość bodźców i informacji, które napływają do nas każdego dnia, zaczyna przekraczać możliwości adaptacyjne naszego mózgu. Efektem tego są zmniejszające się możliwości analizy treści, które do nas docierają. To, poza obciążeniem dla odbiorców, spore wyzwanie dla marketingowców, którzy muszą skonfrontować ten fakt z koniecznością publikowania coraz większej ilości materiałów. Odpowiedzią na ten problem jest poszukiwanie atrakcyjnych, zrozumiałych i łatwo przyswajalnych form przekazu – twierdzą autorzy raportu z agencji SW Research.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-4.04. 2018 r., metodą CAWI wśród 802 osób powyżej 18. roku życia.
Źródło: Wirtualnemedia.pl