Polskie marki w rankingu najbardziej godnych zaufania firm na świecie

Informacja Prasowa - 19.09.2023
285

Komputronik w TOP10 w zestawieniu całego światowego retailu! 

W prestiżowym rankingu opublikowanym przez Newsweek porównano ponad 1000 firm z kilkunastu krajów, zebranych w 23 kategorie. W zestawieniu sprzedaży detalicznej Komputronik znalazł się na 9 miejscu. W całym rankingu „Najbardziej godnych zaufania firm na świecie” jest tylko kilka polskich marek.  

 

Ranking to analiza prawie 270 tysięcy ankiet klientów, pracowników i inwestorów. Przeprowadziła ją „Statista”, globalna firma zajmująca się badaniem danych. Zestawienie „Najbardziej godnych zaufania firm na świecie” co roku publikuje Newsweek. W kategorii „retail”, a więc sprzedaży detalicznej, na 9 miejscu, z emblematem „Poland”, widnieje Komputronik.  

 

„Ten sukces, to efekt naszej ciężkiej pracy. Odświeżenia wizerunku po 25 latach, wdrożenia skutecznej strategii biznesowej i przede wszystkim codzienne działania znakomitego zespołu specjalistów, którzy nie tylko znają się na technologii, co jeszcze pasjonują się nią na co dzień” – mówi Wojciech Buczkowski, prezes Zarządu Grupy Komputronik. 

 

Dziś Komputronik to znany sklep internetowy oferujący tysiące produktów z wielu kategorii, od popularnych, najnowszych telefonów i komputerów, przez sprzęt i akcesoria dla profesjonalnych graczy, po zabezpieczenia domów. Świadczy też wiele usług, w tym te dla biznesu i prowadzi stacjonarne salony sprzedaży z fachowym doradztwem technologicznym. Jest jedną z najsilniejszych polskich marek.  

 

Ranking firm godnych zaufania, w którym znalazł się Komputronik, zawiera porównanie ponad 1000 marek z całego świata, zebranych w 23 kategorie. Znajdziemy w nim dosłownie kilka polskich logotypów. 

 

Analitycy porównali firmy z przychodami powyżej 500 milionów dolarów, które działają w przestrzeni publicznej w wybranych krajach. Następnie przeprowadzono ankiety, zbierając opinie ponad 70 tysięcy osób. Porównano także firmowe kanały komunikacji z klientami, w tym media społecznościowe. Na końcu wykluczono te podmioty, które uwikłane są, w burzące zaufanie procesy. W ten sposób dane różnych grup odbiorców, od zewnętrznych po wewnętrznych, stworzyły zestawienie publikowane przez Newsweek.  

 

„Zaufanie leży u podstaw wielu decyzji, które podejmujemy każdego dnia. Od zakupów i inwestycji po miejsce, w którym zdecydujemy się pracować. Jest to niezbędny miernik ważnych wyborów, których dokonujemy” – pisze na stronie raportu Nancy Cooper, globalna redaktorka naczelna magazynu Newsweek.  

 

Jak wynika z danych PricewaterhouseCoopers, aż 58 procent konsumentów poleca znajomym i rodzinie firmę, której ufa. A w tym samym czasie, menedżerowie przedsiębiorstw przeceniają zaufanie, jakim cieszy się ich firmy, i to aż o 57 procent w porównaniu z konsumentami. Dlatego takie rankingi, oparte o rzeczywiste analizy opinii klientów, inwestorów i pracowników, dają prawdziwy obraz biznesowej rzeczywistości. 

 

„Ten ranking to dla nas challenge. Podejmujemy wyzwanie, bo stale i skutecznie przeprowadzanych zmiany w wielu obszarach firmy. Chcemy być lepsi, bardziej efektowni i efektywni. Komputronik to sukces jego twórców, pracowników i klientów” – dodaje Wojciech Buczkowski.  

 

Mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, Grupa Komputronik stale się rozwija, zwiększa przychody oraz poszerza zakres usług oraz swoją ofertę. W ten sposób buduje też zaufanie swoich inwestorów. A ich zdanie, również wzięto pod uwagę w rankingu „Najbardziej godnych zaufania firm na świecie 2023”.  

 

Z kolei w badaniach, które były elementem zestawienia, w stwierdzeniach konsumentów pojawiały się zdania podkreślające kompetentne zarządzanie ocenianymi firmami oraz zaufanie do nich i uczciwość względem pracowników. 

  

Cały ranking dostępny jest tutaj: https://www.newsweek.com/rankings/worlds-most-trustworthy-companies-2023/retail 

Comments

comments

285
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...