Polska, a Unia Europejska i „wielka piątka”

Informacja Prasowa - 11.01.2019
133

Polska, a Unia Europejska i „wielka piątka”

Polska a Unia Europejska i „wielka piątka”

Grudniowy GIVT Index dla UE wyniósł 10,9, co jest dla Unii drugim po listopadowym 9,4 najlepszym wynikiem miesięcznym osiągniętym w ubiegłym roku. W grudniu najlepszy wynik wśród państw „wielkiej piątki” – największych rynków lotniczych naszego kontynentu – już po raz drugi osiągnęła Hiszpania.

Najgorzej w grudniowym zestawieniu wypadła Wielka Brytania, ze wskaźnikiem 14,3 oraz największym wzrostem wskaźnika poziomu zakłóceń ruchu lotniczego (o 4,1 punktu). Jedynie dwa państwa poprawiły swoje wyniki względem ubiegłego miesiąca. Była to Francja z minimalnym spadkiem wynoszącym 0,2 punktu oraz Polska, której wskaźnik spadł aż o 4,3 punktu. Mimo całkiem dużego spadku Polska zajęła przedostatnie miejsce w grudniowym rankingu, kończąc miesiąc z wynikiem 12,1.

KRAJ / OBSZAR GIVT INDEX LISTOPAD 2018 GIVT INDEX GRUDZIEŃ 2018 ZMIANA

HISZPANIA 7,3 8,5 + 1,3

WŁOCHY 8,0 9,1 + 1,1

FRANCJA 9,5 9,3 – 0,2

NIEMCY 7,9 10,6 + 2,7

UNIA EUROPEJSKA 9,4 10,9 + 1,6

POLSKA 16,5 12,1 – 4,3

WIELKA BRYTANIA 10,2 14,3 + 4,1

GIVT Index – GRUDZIEŃ 2018 r. w Polsce, Unii Europejskiej i na pięciu największych rynkach lotniczych Europy

Jak działa GIVT Index i co pokazuje?

Indeks jest obliczany na podstawie dostępnych danych wewnętrznych oraz źródeł zewnętrznych, jako udział opóźnionych ponad 3 godziny i odwołanych lotów rejsowych startujących z danego kraju, regionu lub lotniska (indeks wynoszący 10 oznacza 1% zakłóconych lotów). W zielonej ramce oznaczona została zmiana udziału zakłóconych lotów w danym miesiącu w stosunku do miesiąca poprzedniego.

GIVT Index obrazuje skalę problemów, z jakimi mierzą się pasażerowie linii lotniczych. Nie jest to tylko kwestia wygody podróżowania, ale także należnych im pieniędzy, ponieważ w niemal wszystkich przypadkach określanych przez ten wskaźnik pasażerom przysługują m.in. odszkodowania finansowe. W Polsce co roku uprawnionych do takiej rekompensaty jest około miliona, a w UE aż ok. 25 milionów osób (zakładając, że wszyscy poszkodowani zgłosiliby się po należności, ich kwota wyniosłaby w skali roku 186 mln euro dla pasażerów w Polsce i aż 5 miliardów euro dla pasażerów w Europie).

Comments

comments

133
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...