Polacy a kredyt: skąd czerpią informacje i jak ich poszukują

Informacja Prasowa - 19.07.2022
264

 W ostatnich miesiącach słowo “kredyt” nie tylko jest jednym z chętniej wyszukiwanych w Google haseł

Polacy a kredyt: skąd czerpią informacje i jak ich poszukują

 W ostatnich miesiącach słowo “kredyt” nie tylko jest jednym z chętniej wyszukiwanych w Google haseł, ale także skutecznie spędza sen z powiek wielu użytkownikom. To m.in. przez podwyżki stóp procentowych coraz to młodsi odbiorcy zaczęli interesować się finansami.  To, jak poruszają się w tym wirtualnym świecie pieniądza, sprawdzili eksperci porównywarki finansowej Totalmoney.pl.

A zrobili to za pomocą badania, które zostało zrealizowane w czerwcu 2022 roku. To, co wybija się na pierwszy plan wniosków, to fakt, że usługi finansowe cechuje zmienność trendów. Każdy z nas bowiem słyszał o kryptowalutach, powszechnej digitalizacji w tej dziedzinie czy rozwoju botów, mających za zadanie wesprzeć ścieżkę zakupową użytkownika. Przyszłość tej branży rysuje się w cyfrowych barwach.

Z danych badania wynika, że Polacy najchętniej informacji o produktach finansowych, w tym kredytowych, poszukują na stronach internetowych banków. To tam swoją wiedzę zdobywa 57% badanych.  26% z nich wykorzystuje do tego porównywarki finansowe.

Widać, że Polacy skutecznie uczą się korzystać z takich produktów, które pozwalają w jednym miejscu porównać tożsame usługi finansowe różnych banków. To przede wszystkim oszczędność czasu, ale też idealna przestrzeń do tego, aby poznać pełne spectrum usług danego dostawy, bez konieczności przeklikiwania się przez kilka podstron mówi Joanna Jastrzębska, Brand Manager porównywarki finansowej Totalmoney.pl.

Użytkownicy równie chętnie (bo aż 25% badanych) korzystają z przeglądarki internetowej, wpisując w nią interesującą frazę i wybierając najlepiej dopasowane do swoich potrzeb wyniki. To właśnie z tego online’owego źródła trafia do porównywarki największy ruch. Natomiast 34% respondentów zostało przekierowanych do niej za pomocą reklamy kontekstowej, przy okazji czytania artykułów tematycznych.

Sekcje poradnikowe i eksperckie to coraz ważniejszy aspekt, o który powinny zadbać marki. Użytkownicy szukają pewnej i sprawdzonej wiedzy, a rzetelne artykuły dodatkowo ich lojalizują. Dlatego dbamy o ten aspekt i w bardzo przystępny sposób podajemy tę profesjonalną wiedzę naszym użytkownikom – zauważa.

17% użytkowników, poszukując danych na temat kredytów, znalazło się na stronie porównywarki przy pomocą reklam w social mediach.

Dzięki cyfryzacji usług finansowych, znalazło się dla nich miejsce także w social mediach. To właśnie za ich pomocą banki oraz aplikacje docierają do młodych. Media społecznościowe stały się domeną pokolenia Z, które obecnie najchętniej poszukuje tam informacji związanych z produktami bankowymi – dodaje ekspert.Według danych Hootsuite Global State of Digital 2022 osoby w wieku 16-24 lat regularnie korzystają z aplikacji finansowej, a aż 10% z badanych posiada już kryptowaluty. To zapewne kwestia czasu, kiedy młody użytkownik zacznie efektywniej poszukiwać wiedzy w mediach społecznościowych – a my mamy w planach czekać na niego w każdym kanale, z treściami dopasowanymi do jego potrzeb – podsumowuje Joanna z Totalmoney.pl.

Choć może się wydawać, że komunikacja związana z kredytami i usługami finansowymi jest rzadko poszukiwana przez użytkowników, nie należy rezygnować z jej realizacji. Pokolenie Z, które stało się aktywnym konsumentem jest wyjątkowo świadome wartości pieniądza, a niektóre osoby 16+ posiadają już plany związane z oszczędzaniem na swoją przyszłość. Tym samym warto wykorzystywać strony www, Google Ads czy zróżnicowane kanały social media, aby jako pierwsi dotrzeć do nich z informacjami i zlojalizować, jako swoich klientów.

Comments

comments

264
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...