Pawlikowski: W branży komunikacji i PR-u dominują kobiety. To nie jest przypadek

Redakcja PR - 08.03.2017
269

Pawlikowski: Cieszyłbym się gdyby nasza branża była całkowicie sfeminizowana

Powinny dziwić pytania dotyczące podziału na kobiety i mężczyzn w biznesie. Wszyscy jesteśmy ludźmi, a jedynie genetyka podzieliła nas na płciowość. Nie ma w tej chwili różnic pomiędzy ludźmi, ale pomiędzy ich kompetencjami. W każdej dziedzinie liczy się to, co ludzie potrafią i co są w stanie zaoferować sobie wzajemnie lub danej organizacji. W środowisku marketingu, komunikacji, PR-u oraz digitalu dominują kobiety. Zazwyczaj zajmują one najwyższe stanowiska, zdobywają laury kobiet biznesu, wspaniale prowadzą działalność gospodarczą, posiadają wiele cech brakujących mężczyznom oraz lepiej od nich zarządzają kadrą.

– Nie jest to kwestia wyzwolenia, ale prawdziwej wartości wnoszonej przez kobiety – powiedział agencji eNewsroom.pl Tomasz Pawlikowski, Chairman & CEO Publicis Communication Poland – W odróżnieniu do kobiet, mężczyźni nie posiadają umiejętności rozpoznania emocji oraz inteligencji. W naszym środowisku bardzo często zdarzają się sytuacje, że małżeństwa lub pary zajmują bardzo eksponowane stanowiska menedżerskie. Poza zdrową rywalizacją nie widać żadnych zawiści. Samo poruszanie tej kwestii jest uwłaczające dla kobiet. Fakt, że o tym mówię jest dziwny. Grupa Publicis jest – również wg naszych danych statystycznych – zdominowana w 69% przez tzw. staff kobiecy. Większość stanowisk zarządczych w naszych agencjach jest obsadzona przez kobiety i wspaniale sobie radzą. Są zdecydowanie skuteczniejsze od mężczyzn w zarządzaniu ludźmi oraz kontaktach z klientami. Cieszyłbym się gdyby nasza branża była całkowicie sfeminizowana – ocenił Pawlikowski. 

źródło: eNewsroom

Comments

comments

269
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...