Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl

Redakcja PR - 29.08.2018
33

Onet.pl liderem w informacjach i publicystyce. TVN24.pl przed Gazeta.pl

W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma więcej użytkowników od WP.pl, natomiast notuje mniej odsłon oraz krótszy średni czas korzystania przez internautów. W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest TVN24.pl, który wyraźnie wyprzedza Gazeta.pl, natomiast pod względem zasięgu ustępuje Interii.

Według opracowanych przez Wirtualnemedia.pl danych z badania Gemius/PBI w lipcu br. strony Onetu z kategorii informacyjno-publicystycznej odwiedziło 8,36 mln realnych użytkowników (to 31,06 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali tam 135,57 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 27 minut i 15 sekund.

Z kolei WP.pl miała w tej kategorii 8,11 mln użytkowników (o 255,4 tys. mniej od Onetu), ale zanotowała więcej odsłon (161,19 mln) oraz dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (34 minuty i 57 sekund).

Interia.pl przy 7,71 mln użytkowników zanotowała 110,97 mln odsłon oraz 17 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania. Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały treści informacyjno-publicystyczne TVN24.pl – każdy odwiedzający korzystał z nich przez godzinę, 17 minut i 9 sekund.

Gazeta.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotowała 5,14 mln użytkowników, 66,11 mln odsłon oraz 16 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Fakt24.pl przy 4,75 mln użytkowników miał 81,03 mln odsłon oraz 18 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Onet liderem na komputerach

Na komputerach sekcje informacyjne i publicystyczne Onetu zanotowały 4,97 mln użytkowników, 70,81 mln odsłon oraz 27 minut i 21 sekund przeciętnego czasu spędzanego przez internautę. Natomiast analogiczne strony WP.pl miały 4,76 mln użytkowników, 71,64 mln odsłon oraz 31 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania. Przeglądanie informacji i publicystyki na TVN24.pl zajęło przeciętnemu użytkownikowi aż godzinę, 52 minuty i 44 sekundy.

Onet przed WP na mobile Na smartfonach i tabletach Onet miał kategorii informacji i publicystyki 5,43 mln użytkowników, o 66,1 tys. więcej niż WP.pl. Ten drugi portal zanotował 89,55 mln odsłon oraz 24 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania, a ten pierwszy – 64,76 mln odsłon oraz 16 minut i 53 sekundy średniego czasu. TVN24.pl we wszystkich statystykach wyprzedził Interię – miał 5,3 mln odwiedzających, 74 mln odsłon oraz 38 minut i 56 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast Interia zanotowała 5 mln użytkowników, 61,47 mln odsłon oraz 12 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

Onet w kategorii informacyjno-publicystycznej zyskał rok do roku 1,46 pkt proc. zasięgu (to 4,9 proc. w górę). Jednocześnie zanotował spadki o 14,24 mln odsłon oraz 5 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,5 i 16,1 proc. w dół). Znaczące wzrosty liczby użytkowników i odsłon osiągnęły Wp.pl i Interia.pl. Pierwszy portal zyskał 2,53 pkt proc. zasięgu i 7 mln odsłon (9,2 i 4,5 proc. w górę), a drugi – 1,81 pkt proc. zasięgu i 7,81 mln odsłon (6,7 i 7,6 proc. w górę). Na obu zmalał natomiast przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego: na WP.pl o 6,5 proc., a na Interii o 3,5 proc. Zasięg TVN24.pl w tej kategorii wzrósł o 1,76 pkt proc. (czyli 7,1 proc.), a Gazeta.pl – o 1,78 pkt proc. (10,3 proc.). Jednocześnie oba portale zanotowały spadki liczby odsłon (TVN24.pl o 8,36 mln, a Gazeta.pl o 37,49 mln) i średniego czasu korzystania przez użytkownika (TVN24.pl o 11 minut i 16 sekund, Gazeta.pl o 7 minut i 54 sekundy). Z kolei Fakt24.pl zyskał 2,19 pkt proc. zasięgu, 18,09 mln odsłon oraz minutę i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 14,2, 28,7 i 9,4 proc. w górę).

Żródło: Wirtualnemedia.pl

Comments

comments

33
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...