Od funu do zakochania. Jak dotrzeć do pokolenia Z?
Wychowali się w dobie internetu. W przeciwieństwie do swoich rodziców czyli „Iksów”, którzy dzieciństwo spędzili na podwórku ich wczesne lata i dorastanie to epoka dynamicznej cyfryzacji i rozwoju technologii. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję kreatywną Twożywo ponad 40 proc. przedstawicieli pokolenia Z korzysta z internetu średnio 2-4 godzin dziennie, a co piąty powyżej 4 godzin dziennie. Przekładając to na język „kadrowy”, Zetka jest na „pół etatu” online. Pokolenie Z nie chce mieć poczucia, że ktoś próbuje im coś sprzedać. Dlatego osoba, która reklamuje dany produkt musi w stu procentach rozumieć jego przesłanie i filozofię marki.
Gen Z
Pokolenie Z i internet
Media społecznościowe należą do generacji Z
Generacja Z i reklama
Muzyka podbija serca generacji Z
Mówi się, że pokolenie Z to najbardziej odporna na reklamę grupa odbiorców, a jednocześnie uważani są za najbardziej atrakcyjną grupę konsumentów. Są kreatywni i niezależni. Lubią wydawać pieniądze na własne potrzeby. Mają przy tym inne podejście do własności. To pokolenie, dla którego minęły czasy pasywnej komunikacji. Chcą tworzyć i wywierać wpływ na innych użytkowników. Planując komunikację do tej grupy, trzeba pamiętać, że marketing to oni. Dlatego należy stale śledzić ich zainteresowania i trendy – mówi Agnieszka Kadłubowska, Account Director, agencja kreatywna Twożywo.
Najważniejsza jest jakość i autentyczność
Jak generacja Z dokonuje wyborów
To, że w przekazie reklamowym należy bardziej przykładać się do oprawy dźwiękowej i wizualnej już wiemy. Ale analizując zachowania i decyzje zakupowe generacji Z, warto także zastanowić się, jak marki powinny się komunikować, aby zdobyć ich serce. Zetki przede wszystkim kupują bardzo świadomie. Chcą być niepowtarzalni, wyróżniający się, ale też wierni sobie. Chętniej wybiorą markę na bazie opinii i jej wartości niż pod wpływem hasła reklamowego – dodaje Tomasz Magalski, Business Development Partner, agencja kreatywna Twożywo.
Comments
