Nowość w monitoringu mediów: KPI w czasie rzeczywistym

Informacja Prasowa - 05.08.2021
96

Nowość w monitoringu mediów: KPI w czasie rzeczywistym

Nowość w monitoringu mediów: KPI w czasie rzeczywistym

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) wprowadził kolejne autorskie rozwiązanie w monitoringu mediów. Od teraz specjaliści ds. komunikacji mogą wyznaczać kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) public relations w oparciu o prowadzony monitoring publikacji w mediach. Zliczanie KPI odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnego algorytmu i między innymi pomaga budować przewagę wizerunkową. Na polskim rynku taka usługa jest dostępna tylko w IMM.

Kształtowanie wizerunku marki, firmy, instytucji lub osoby na podstawie wcześniej opracowanej strategii to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji. Nie mniej ważny jest systematyczny monitoring mediów, który dodatkowo oparty o konkretnie wyznaczone cele określone w czasie, zwiększa szanse na osiąganie najlepszych wyników w obszarze PR-u.

KPI w monitoringu mediów to praca na projektach

Mediowe KPI (ang. Key Performance Indicators) od IMM, to darmowa usługa, która pozwala regularnie wyznaczać cele w czterech aspektach: liczby publikacji z podziałem na typ mediów, wielkości dotarcia*, wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) i pojawiania się w ważnych dla siebie źródłach – tytułach mediowych. W aplikacji do monitoringu mediów – Biuletynie IMM (Platforma) można wyznaczać i edytować cele zarówno na bieżące i przyszłe projekty jednorazowe, dotyczące np. inauguracyjnych kampanii produktowych, jak i na obsługę biura prasowego, w tym media relations raportowanych zazwyczaj w cyklach miesięcznych czy kwartalnych.

W każdym przypadku wyniki są zliczane automatycznie wraz z bieżącą prezentacją wyników w formie specjalnie zaprojektowanych widżetów. W ten sposób konsultanci ds. public relations oszczędzają czas na codzienną analizę wyników swoich działań i dzięki temu od razu wiedzą, jakie kroki należy podjąć w dalszym etapie, aby zbliżyć się do celu.

O krok przed konkurencją

Usługa umożliwia wyznaczanie tych samych KPI także na monitoring działań konkurencji – śledzenie wyników porównawczych, które prezentowane są w Biuletynie w sposób automatyczny, pozwala dostosowywać komunikację do bieżącej sytuacji. Taka praktyka w założeniu prowadzi między innymi do budowania przewagi konkurencyjnej w zakresie zasięgu, czy wartości danych publikacji wyrażanych za pomocą wskaźnika AVE lub dotarcia. Niezależnie od branży z łatwością można również wyznaczać cele na ekspozycje swoich działań w najbardziej pożądanych tytułach (KPI na źródła) oraz jednocześnie w odniesieniu do konkurencji, ustawiając jej te same założenia, a stopień realizacji celu od 0 do 100 proc. IMM prezentuje w czasie rzeczywistym wraz z napływem nowych materiałów.

Kolejna już nowość w branży

Mediowe KPI stanowią kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. W kwietniu br. firma wprowadziła również nowy wskaźnik – indeks mocy – mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę.  Kilka miesięcy wcześniej natomiast Instytut Monitorowania Mediów jako jedyny wprowadził na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, lecz także z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS.

* Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

 

Comments

comments

96
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...