Nowa cena i formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 13.10.2016
240

"Gazeta Wyborcza" zmienia formułę wydawniczą oraz cenę poszczególnych wydań dziennika

Od 17 października br. „Gazeta Wyborcza” będzie się ukazywać w nowej formule wydawniczej. Wydania poniedziałkowe, piątkowe i sobotnie oprócz codziennej porcji dziennikarstwa i publicystyki będą zawierać cenione tygodniki „Gazety Wyborczej”, w tym nowy „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje”. W pozostałe dni czytelnicy otrzymają informacje, opinie i komentarze na temat wydarzeń w regionie, kraju i na świecie oraz poradniki i przewodniki. Jednocześnie zmieni się cena wydań papierowych „Gazety Wyborczej” w poszczególne dni tygodnia.

Nowa formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej” pozwala jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do zachowań współczesnego czytelnika. Wsłuchując się w opinie odbiorców, postanowiliśmy tak ułożyć tydzień z „Gazetą Wyborczą”, by być bliżej nich i zapewniać im solidną porcję lektury przez cały tydzień, a nie tylko na weekend. Dlatego istotnie wzmocniliśmy trzy wydania dziennika w te dni, które cieszą się największą popularnością wśród naszych odbiorców, a pozostałe trzy wydania to „Gazeta Wyborcza” w swojej podstawowej formie z porządną dawką jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa – także lokalnego – wyjaśnia Jerzy Wójcik, nowy wydawca „Gazety Wyborczej”.

Zobacz też: Zmiany personalne w zespole „Gazety Wyborczej”

W nowej formule wydawniczej w poniedziałki czytelnicy „Gazety Wyborczej”otrzymają podsumowanie najważniejszych wydarzeń weekendu i minionego tygodnia. Będą nią tygodniki „Duży Format”, „Ale Historia” i nowy „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” tworzony przez redakcje „Gazety Wyborczej” z całej Polski, opowiadający o ludziach biznesu i gospodarce w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym, z materiałami m.in. o sukcesach lokalnych firm, wynalazkach i start-upach.

We wtorki, środy i czwartki redakcja „Gazety Wyborczej” oprócz podstawowego wydania dziennika – z analizami, komentarzami ekspertów i nowym spojrzeniem na znane fakty – zaproponuje odbiorcom praktyczne wskazówki, niezbędne poradniki oraz informatory, które ułatwiają zrozumienie przepisów prawa lub wyjaśniają inne istotne kwestie.

W piątki „Gazeta Wyborcza” pomoże czytelnikom w całym kraju dobrze zaplanować weekend dzięki informacjom o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych i imprezach publikowanych w „Co Jest Grane 24”, a redakcje z całej Polski przybliżą czytelnikom najważniejsze wydarzenia, angażujące sprawy i ciekawe postacie z ich regionu w magazynach lokalnych. Dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami zdrowia będzie ukazywać się tygodnik „Tylko zdrowie”, a dla widzów telewizji – „Gazeta Telewizyjna”.

W soboty, tradycyjnie, czytelnicy wraz z „Gazetą Wyborczą” otrzymają tygodnik „Wysokie Obcasy” oraz „Magazyn Świąteczny” w nowej formule i ze specjalną sekcją „Na jeden temat”, a także najważniejsze informacje z poszczególnych regionów przygotowane przez redakcje lokalne.

Wszystkie treści „Gazety Wyborczej” będą też dostępne w ofercie cyfrowej dziennika – w internecie i aplikacji mobilnej – odpowiednio w dniach ukazywania się wydań papierowych.

Wraz ze zmianą oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” nastąpi też zmiana ceny poszczególnych wydań dziennika. W poniedziałki i piątki egzemplarz „Gazety Wyborczej” będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach.

Nowa formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej” to kolejny krok w rozwijaniu naszej oferty. Chcemy coraz lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby czytelników, być tam, gdzie oni i działać w ich rytmie dnia czy tygodnia, dostarczając im treści dopasowane do ich stylu życia. Dlatego cały czas dbamy o kondycję „Gazety Wyborczej” we wszystkich jej emanacjach – od analogowej po cyfrową, pamiętając nie tylko o czytelnikach papierowego wydania dziennika, ale również odbiorcach płatnej oferty cyfrowej oraz internautach korzystających z ogólnodostępnych treści przed paywallem i w mediach społecznościowych. Już teraz możemy zapowiedzieć następny etap transformacji naszej działalności – premierę nowej wersji serwisu Wyborcza.pl, która nastąpi już wkrótce – mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory S.A. odpowiedzialny m.in. za segment Prasa.

„Gazeta Wyborcza” to największy opiniotwórczy dziennik w Polsce oraz lider transformacji cyfrowej polskiej prasy, który jako pierwszy w kraju wprowadził paywall jako formę dostępu do swoich cyfrowych treści. Na koniec grudnia 2015 r. ponad 77 tys. osób płaciło za taki dostęp i korzystało z cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”. Cel na 2016 rok to około 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych.

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...