Zmiany personalne w zespole „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 13.10.2016
254

Jerzy Wójcik wydawcą "Gazety Wyborczej", Aleksandra Klich w gronie redaktorów naczelnych dziennika

W połowie października br. w zespole „Gazety Wyborczej” nastąpił szereg zmian – wydawcą dziennika został Jerzy Wójcik, zaś do grona redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej” dołączyła Aleksandra Klich, szefowa „Magazynu Świątecznego”. Nowych kierowników mają też m.in. dział Kraj i Gospodarka, „Gazeta Stołeczna”, „Duży Format” i Wyborcza.pl, a także zespół sprzedaży oraz strategii cyfrowej „Gazety Wyborczej”.

Rozpoczynamy kolejny etap transformacji modelu biznesowego działalności prasowej Agory. Proces ten wspierają zarówno zmiany osobowe w „Gazecie Wyborczej”, jak i nowa formuła wydawnicza dziennika w papierze i w cyfrze. W ten etap działań „Gazeta Wyborcza” wchodzi pod przewodnictwem nowego lidera wywodzącego się z grona redaktorów naczelnych dziennika, precyzyjnym planem działania oraz zmotywowanym zespołem – mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory S.A.

Jerzy Wójcik, dotychczas jeden z redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej”, od połowy października br. jest wydawcą dziennika. Na nowym stanowisku odpowiada m.in. za wyniki finansowe „Gazety Wyborczej” i realizację jej celów strategicznych. Na co dzień kieruje pracami zespołów sprzedaży, działów wsparcia, marketingu i promocji oraz redakcji – także lokalnych, dzięki ścisłej współpracy z wydawcami regionalnymi dziennika.

Jerzy Wójcik w roli wydawcy zastąpił Wojciecha Świerczyńskiego.

Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej", fot. biuro prasowe Agora

Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”, fot. biuro prasowe Agora

Adam Michnik jako redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” ma obecnie trójkę zastępców – obok Jarosława Kurskiego, który jest jego pierwszym zastępcą, są nimi Piotr Stasiński i od połowy października br. Aleksandra Klich. Nowa redaktorka w gronie ścisłego kierownictwa „Gazety Wyborczej” łączy swoje obowiązki z prowadzeniem sobotniego „Magazynu Świątecznego”. Do jej zadań należy m.in. rozwój magazynu reporterów „Duży Format”, działów Kultura oraz Opinie „Gazety Wyborczej”.

Aleksandra Klich, zastępca redaktora naczzelnego "Gazety Wyborczej", fot. biuro prasowe Agora

Aleksandra Klich, zastępca redaktora naczzelnego „Gazety Wyborczej”, fot. biuro prasowe Agora

Nowym szefem działu Kraj „Gazety Wyborczej” jest Michał Wybieralski, poprzednio redaktor naczelny „Gazety Stołecznej”. Na tym stanowisku zastąpiła go Aleksandra Sobczak, dotychczasowa kierowniczka działu Gospodarka. Zespołem „Gazety Wyborczej” zajmującym się tematami ekonomicznymi kieruje obecnie Patrycja Maciejewicz, wcześniej jedna z dziennikarek Gospodarki.

Barbara Piegdoń-Adamczyk, zajmująca stanowisko wydawcy „Książek. Magazynu do czytania”, poszerzyła swoje obowiązki i jako wydawca obszaru Kultura nadzoruje też pracę działu Kultura „Gazety Wyborczej”. Szefem tego działu jest obecnie Jędrzej Słodkowski, do tej pory jeden z dziennikarzy działu Kultura. Katarzyna Staszak, dotychczasowa redaktor naczelna tygodnika „Tylko Zdrowie”, jest obecnie wydawcą obszaru Zdrowie i Nauka „Gazety Wyborczej”.

Nowego redaktora naczelnego ma też zespół „Dużego Formatu” – został nim Mariusz Burchart.

Zmiany nastąpiły również w zespole serwisu internetowego Wyborcza.pl. Szefem redakcji Wyborcza.pl został Roman Imielski, dotychczas sekretarz redakcji „Gazety Wyborczej”. Będzie on odpowiedzialny za cyfrowy newsroom dziennika oraz dalszy rozwój serwisu Wyborcza.pl, którego nową odsłonę zobaczymy już wkrótce.

Działem sprzedaży „Gazety Wyborczej” od połowy października br. kieruje Joanna Kwas, która awansowała ze stanowiska dyrektor działu sprzedaży bezpośredniej dziennika, a wcześniej marek prasowych Agory, i zastępując Elżbietę Nowacką. Jej najważniejszym zadaniem w nowej roli jest wsparcie kierownictwa dziennika w realizacji celów strategicznych oraz rozwój reklamowej oferty internetowej.

Comments

comments

254
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...