Najmłodsi Brytyjczycy odwracają się od Facebooka
W tym roku Snapchat zyska w Wielkiej Brytanii ponad 350 tys. nowych użytkowników w wieku 18-24 lata. Łącznie z aplikacji z żółtym duszkiem korzystać będzie 5 mln młodych Brytyjczyków – o pół miliona więcej niż z Facebooka.
Jeśli prognozy eMarketera się sprawdzą, po raz pierwszy dojdzie do sytuacji, gdzie Snapchat w Wielkiej Brytanii uzyska przewagę nad Facebookiem pod względem liczby użytkowników w grupie 18-24 lata. W tym roku liczba użytkowników Snapchata w Wielkiej Brytanii ma sięgnąć 16,2 mln, z czego 5 mln (30 proc.) to osoby od 18. do 24. roku życia. Z kolei z Facebooka korzystać ma 4,5 mln młodych Brytyjczyków, o 1,8 proc. mniej niż w roku ubiegłym – szacuje eMarketer. W omawianej grupie wiekowej, z Instagrama korzysta 4,2 mln osób, a z Twittera 2,6 mln. Z prognoz wynika, że Snapchat zachowa w kolejnych latach przewagę nad Facebookiem w tej kategorii wiekowej.
Spośród Brytyjczyków w wieku 18-24 lata korzystających z mediów społecznościowych, ponad 90 proc. używa Snapchata, 83 proc. Facebooka a 76,5 proc. Instagrama. Z Twittera korzysta niecałe 47 proc. młodych mieszkańców Wielkiej Brytanii.
Estymacje eMarketera mówią, że z Facebooka korzystać będzie w tym roku łącznie 32,7 mln Brytyjczyków, o 2 proc więcej w skali roku. W pierwszym kwartale tego roku spółka Snap, do której należy Snapchat, zanotowała wzrost przychodów o 54 proc.. Jednocześnie strata netto zmalała do kwoty ponad 385,7 mln dolarów. Liczba codziennych użytkowników aplikacji przekracza obecnie na całym świecie 191 mln.
Źródło: Wirtualnemedia.pl