Miłość w czasach Digital 

Informacja Prasowa - 13.02.2023
201

Raport agencji Streetcom

Miłość w czasach Digital 

Raport agencji Streetcom

Z okazji zbliżających się Walentynek dział badań agencji Streetcom postanowił sprawdzić, jak wygląda temat relacji, nawiązywania znajomości wśród pokolenia Milenialsów i Zoomersów.

Jak we współczesnym świecie poznają się młodzi z pokolenia Z i Y? Czy online wygrywa z offline? Co myślą o związkach, które zaczęły się w sieci?  Gdzie najczęściej poszukują partnerów? Jak szybko spotykają się w rzeczywistości po tym, jak spodobają się sobie na płaszczyźnie online? O tym więcej w Raporcie Agencji Streetcom – „Miłość w czasach Digital”.

Bliskie relacje rozpoczynające się online nabierają na znaczeniu

Choć relacje międzyludzkie nabierają coraz bardziej digitalowego wymiaru, to jednak poznawanie drugiej połówki nadal najczęściej odbywa się w świecie offlline. Blisko 7 na 10 Zoomerów i Millenialsów poznało osobę, z którą obecnie jest w związku, właśnie w rzeczywistości offline. Patrząc na to jednak z innej strony, aż co trzeci Zoomer lub Millenials poznał bliską sobie osobę właśnie przez internet, a 86% badanych w wieku 18-43 zna przynajmniej jedną parę, która poznała się w ten sposób. Nie jest to wcale mało,widać u nas te same trendy, które obserwujemy w Stanach Zjednoczonych i całej Europie Zachodniej.

Millenialsi częściej niż Zoomerzy traktują internet jako jedyne źródło poznania „drugiej połówki”

Warto podkreślić, że w poszukiwaniu „drugiej połówki” przez internet aktywniejsi są Millenialsi – 14% singli z pokolenia Y i jedynie 7% singli z pokolenia Z poszukuje bliskiej osoby, wyłącznie w sieci. Wydaje się to całkiem zasadne, gdyż z wiekiem szansa na poznanie partnera wśród swoich przyjaciół może maleć.

Portale randkowe – to one najczęściej łączą pary w świecie online 

Jakie konkretnie miejsca w sieci są najpopularniejsze? Dominują portale randkowe: 45% Zoomerów i 52% Millenialsów połączonych w pary na platformach online wskazuje właśnie to miejsce. Drugie w kolejności są media społecznościowe (np. Facebook, Instagram, TikTok) – twierdzi tak 39% Zoomerów i 26% Millenialsów. Można z tego wywnioskować, że istnieje niewielka przewaga popularności znaczenia portali randkowych wśród starszego pokolenia Y, natomiast media społecznościowe mają silniejszą pozycję wśród młodszych (pokolenie Z) 13%.

Relacje online szybko przenoszą się do rzeczywistości

Relacje, które rozpoczynają się w sieci, wcale długo nie pozostają wyłącznie tam. Jeśli partner/partnerka wydają się nam wartościowi, szybko chcemy zobaczyć się z nimi i sprawdzić, czy na żywo „jest chemia”. 51% Millenialsów i 43% Zoomerów, którzy poznali się w sieci i finalnie zostali parą, spotkało się w realu już po kilku dniach. 24% Zoomerów i 32% Millenialsów zdecydowało się na to po miesiącu. To pokazuje, że internet pomaga nam znaleźć partnera, ale nie zastępuje tradycyjnej, formy nawiązywania i budowania relacji.

Coraz bardziej wierzymy w sens i trwałość relacji, która ma swój początek w sieci

Wiara w szanse na poznanie kogoś przez internet, a także trwałość tych związków jest całkiem duża, co może odróżniać młodsze pokolenia od starszych. Kiedyś pary poznające się przez internet to była nisza, dziś mamy ich coraz więcej. Co warto dodać – wizerunek takich relacji jest coraz bardziej pozytywny.  Zaledwie 25% badanych uważa, że związki tworzące się w sieci są często mniej trwałe niż offlline. Medium poznawania „drugiej połówki” nie jest kluczowe w definiowaniu czy związek przetrwa różnego rodzaju próby. Blisko ½ badanych Millenialsów i Zoomerów uważa, że szansa na poznanie kogoś wartościowego w internecie jest podobna do tej ze świata offline.

Stajemy się coraz bardziej otwarci na relacje inicjowane online

Młodzi pozytywnie widzą także przyszłość związków online. Aż 9 na 10 badanych z pokolenia Z i Y uważa, że z czasem coraz więcej par będzie poznawać się przez internet. Już teraz 3/4 singli z pokolenia Z i Y poszukuje partnera/partnerki zarówno w świecie online, jak i offline co pokazuje równość w percepcji tych dwóch płaszczyzn.

Szansa na miłość, dla każdego

Czy wiek wpływa na otwartość na nowy związek? Okazuje się, że nie, bo 9 na 10 singli w wieku 18-43 przyznało w badaniu realizowanym przez Streetcom, że są otwarci na nowy związek. Jeśli jesteś singlem, to może właśnie dziś jest ten dzień, kiedy poznasz swoją drugą połówkę?

Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 3-8.02.2023 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-43. Zoomersi N= 1144, Millenialsi N=2241

Comments

comments

201
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...