Kliknięcia warte milion

Informacja Prasowa - 27.01.2017
130

Jak internauci sprezentowali bezdomnym zwierzakom dary warte milion złotych?

Internetowe klikanie nie musi być bezwartościowe – udowodnili to internauci, którzy przez charytatywną platformę www.dlaSchroniska.pl sprezentowali bezdomnym zwierzakom dary o łącznej wartości przekraczającej już milion złotych. Do psów i kotów ze schronisk z całej Polski trafiły tony karmy, tysiące smyczy, legowisk, setki zabawek, obroży, witamin i wiele więcej. Ten nowoczesny sposób na pomaganie czworonogom od dziś jest jeszcze szybszy i bardziej intuicyjny dzięki odświeżonej stronie oraz jej nowym funkcjonalnościom.

Www.dlaSchroniska.pl to nowoczesna platforma pozwalająca internautom na wspieranie online psów, kotów, a nawet królików i fretek z kilkudziesięciu schronisk i fundacji z całego kraju. Każdy sam wybiera, czy chce wesprzeć Amora, Erwina, Elzę, Kropkę, Simbę, a może jeszcze innego spośród prawie trzech tysięcy „bezdomniaków” i sprezentować mu to, czego aktualnie potrzebuje.

Doceniamy każde otrzymywane wsparcie, jednak niestety czasem na przykład karmy czy inne produkty, które przywożą nam darczyńcy, po prostu nie są dopasowane do często specyficznych potrzeb naszych czworonożnych podopiecznych. To jednak nic dziwnego, bo przecież skąd mieliby je znać? Ten problem rozwiązuje platforma www.dlaSchroniska.pl, gdzie zamieszczamy listy produktów, których brakuje poszczególnym przebywającym u nas psom i kotom – mówi Michał Błaszak ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Gaju.

Użytkownicy mogą zapoznawać się z takimi wykazami i wybierając spośród umieszczonych na nich produktów sami decydują, które podarują wybranemu psu lub kotu.

W takim zestawieniu możemy znaleźć nie tylko specjalistyczną karmę dobrej jakości, miski czy smycze, ale też niezbędne w schroniskach produkty, o których wiele osób nawet by nie pomyślało, bo nie postrzegają ich jako artykuły pierwszej potrzeby, na przykład kołnierze ochronne, gryzaki, zabawki czy środki przeciwko kleszczom, pchłom i pasożytom wewnętrznym. Ich otrzymywanie to dla nas ogromne wsparcie – wyjaśnia Błaszak.

Internautów do korzystania z www.dlaSchroniska.pl zachęca to, że cały proces został maksymalnie ułatwiony – pomaganie wymaga dosłownie kilku kliknięć. Wystarczy wejść na tę stronę, wskazać czworonoga, a następnie wybrać i zapłacić za produkty, które chce się sprezentować – ich ceny zaczynają się już od kilku złotych. Te dary trafiają następnie bezpośrednio do schroniska, w którym przebywa dany pupil – ich dostawa jest bezpłatna i zajmują się nią organizatorzy. W ten sposób już od ponad dwóch lat co miesiąc do schronisk i fundacji uczestniczących w tej akcji trafiają produkty warte kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Mamy nadzieję, że ich liczba z miesiąca na miesiąc będzie rosła. Wiemy, że do sukcesu naszej platformy przyczyniło się między innymi to, jak łatwe jest jej używanie. Teraz będzie to jeszcze prostsze, bo zdecydowaliśmy się na jej odświeżenie i zaprojektowaliśmy ją tak, by skuteczniej skupić uwagę internautów na psach i kotach oraz ich potrzebach. Wzięliśmy pod uwagę zarówno sugestie schronisk i fundacji, jak i użytkowników, żeby platforma jak najlepiej odpowiadała potrzebom wszystkich, którzy z niej korzystają – mówi Michalina Zabłocka, Prezes Zarządu Fundacji NaszeZoo.pl, która prowadzi akcję dlaSchroniska.pl.

Platforma www.dlaSchroniska.pl zyskała między innymi funkcjonalności znane ze sklepów internetowych. Darczyńca może teraz zalogować się do panelu użytkownika i tam sprawdzić status swojego charytatywnego zamówienia oraz historię wcześniejszych zakupów. Może też na bieżąco modyfikować zawartość swojego wirtualnego koszyka.

Umożliwia to pomoc kilku czworonogom jednocześnie, co jest dużym ułatwieniem i daje sporą oszczędność czasu. W poprzedniej wersji w przypadku, gdy chciało się wesprzeć kilka zwierzaków, dla każdego z nich trzeba było zamawiać i opłacać produkty osobno – dodaje Zabłocka.

Nowością jest też to, że każdy pupil ma na platformie swój profil, na którym teraz jest nie tylko zdjęcie, opis i wspomniana lista potrzebnych mu produktów, ale też dane i kontakt do podmiotu, który się nim aktualnie opiekuje.

Monitorując to, jak internauci korzystają z naszej platformy zauważyliśmy, że wielu z nich nie tylko kupuje za jej pośrednictwem prezenty dla podopiecznych schronisk, ale też szuka czworonogów, które mogliby przygarnąć. Dlatego wprowadziliśmy również wyszukiwarkę, dzięki której można odnaleźć zwierzaka określonego gatunku, wielkości czy płci. W ten sposób osoba myśląca o adopcji może łatwiej znaleźć tego czworonoga, który będzie najlepiej dopasowany do jej trybu życia czy warunków mieszkaniowych. To zwiększa szanse psów i kotów na zyskanie „tego jedynego” opiekunamówi Prezes Zarządu Fundacji NaszeZoo.pl.

W akcji dlaSchroniska.pl uczestniczy obecnie ponad 60 organizacji, m.in. warszawskie schronisko „Na Paluchu”, placówki z Poznania, Celestynowa, Katowic, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Torunia i Rzeszowa, a także wiele fundacji, m.in. Viva!, prowadząca Schronisko w Korabiewicach. Dotychczasowe sukcesy dlaSchroniska.pl sprawiają, że na tę inicjatywę zwraca uwagę coraz więcej organizacji, a także medialnych i internetowych osobowości. Patronaty honorowe nad projektem objęły takie instytucje jak Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Miasto Poznań czy Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Inicjatywę wspiera też ponad 50 Ambasadorów, wśród których są aktorzy, muzycy, dziennikarze, sportowcy oraz blogerzy, między innymi Barbara Kurdej-Szatan, Marta Wierzbicka, Kasia Nowicka – Novika, Ania Rusowicz, Paulina Smaszcz-Kurzajewska i Łukasz Zagrobelny. W akcję dlaSchroniska.pl aktywnie włącza się też coraz więcej przedsiębiorstw. Partnerem strategicznym tej inicjatywy została właśnie firma Bayer, z którą zrealizowane zostaną wybrane projekty na rzecz bezdomnych czworonogów, między innymi akcje edukacyjne dotyczące ochrony zwierzaków przed kleszczami, pchłami oraz innymi pasożytami.

Cieszy nas to, że tak dużym firmom jak Bayer zależy na tym, by wszystkie zwierzęta miały godne warunki życia. Na ten rok zaplanowaliśmy szereg wspólnych przedsięwzięć i tematycznych akcji ukierunkowanych na wspieranie bezdomnych czworonogów. Jesteśmy przekonani, że z pomocą takiego partnera będziemy działać jeszcze skuteczniej – podsumowuje Michalina Zabłocka z Fundacji NaszeZoo.pl.

Comments

comments

130
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...