Kim są polscy słuchacze podcastów? [RAPORT cz. 2]

Informacja Prasowa - 21.09.2023
179

Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów

Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w 2022 r. wyniósł ponad 31%, a już co piąty (21,2%) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu.

Zespół Grupy Eurozet przedstawił kolejne wnioski z najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku. Czwarta edycja badania przyniosła wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce, potwierdzając, że podcasty docierają do bardzo konkretnej i atrakcyjnej grupy odbiorców.
Kim są słuchacze podcastów? Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 35+ – aż 58%. Kolejną liczną grupą są odbiorcy mający od 25 do 34 lat. Prawie 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a blisko połowa – dyplom wyższej uczelni. 13% słuchaczy podcastów to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy lub osoby wykonujące wolne zawody.
infografika_1920x1080-B-2.jpg
Analiza wyników badania pokazuje, że podcasty są coraz popularniejsze w całej Polsce. Ich słuchacze w zdecydowanej większości są mieszkańcami miast, ale to medium dociera też do mniejszych miejscowości i wsi.
infografika_1920x1080-B-1.jpg

W Polsce podcasty wciąż są medium młodym, a jednocześnie cieszącym się dużym zaufaniem odbiorców – aż 54% wskazuje je jako godne zaufania, podczas gdy telewizję zaufaniem darzy jedynie 26%. Dodatkowo, w oczach odbiorców podcasty łączą wiarygodność z ciekawymi, eksperckimi treściami, które nie są dostępne nigdzie indziej. Słuchacze nie tylko sami korzystają z informacji przedstawianych w audycjach, ale również chętnie dzielą się nimi z innymi

– komentuje Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.

Tegoroczna edycja badania potwierdza, że polscy internauci chętnie korzystają z wiedzy zdobytej w słuchanych przez siebie podcastach – robi to 55% z nich. Aż 61% wykorzystuje zdobytą wiedzę w rozmowie, a prawie połowa wdraża ją w codziennym życiu. 37% słuchaczy zachęca innych do wysłuchania cyklu lub odcinka podcastu, a 26% korzysta z informacji uzyskanych w podcastach w swojej pracy.
infografika_1920x1080-B-4.jpg

Słuchacze podcastów to świadomi konsumenci, którzy chcą się rozwijać i aktywnie szukają wiedzy na interesujące ich tematy. Z analizy naszego badania płyną istotne informacje dotyczące stylu życia i zainteresowań tej grupy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia reklamodawców

– dodaje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

Aż 74% słuchaczy podcastów określa się jako osoby, które lubią zdobywać nowe doświadczenia, a 67% lubi podróżować i poznawać nowe kultury. Interesują się zdrowym stylem życia – 70% chciałoby zdrowiej się odżywiać, 60% stosuje witaminy, minerały lub suplementy, a połowa ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu. Wśród zainteresowań słuchaczy podcastów są również najnowsze technologie – wskazuje je aż 56% z nich, a dla 37% ważne jest wyposażenie domu w sprzęty najnowszej technologii. Słuchacze podcastów chcą poszerzać swoją wiedzę na temat inwestowania i oszczędzania, a ponad połowa deklaruje, że posiada oszczędności.
infografika_1920x1080-B-3.jpg
Więcej informacji o tym, jak i dlaczego Polacy słuchają podcastów – w kolejnej informacji na temat badania już wkrótce.
Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI.

Comments

comments

179
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...