Kanibalizacja treści zagrożeniem dla Twojego SEO?

Informacja Prasowa - 25.04.2019
177

Kanibalizacja treści zagrożeniem dla Twojego SEO?

Kanibalizacja słów kluczowych wewnątrz serwisu powoduje fluktuacje i spadki w pozycjach oraz mniejszą widoczność w Google, co w rezultacie prowadzi do tego, że ruch na stronie maleje. Ale czym właściwie jest kanibalizacja i jak ją wykryć?

Czym jest kanibalizacja?

Pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych rozumie się sytuację, w której po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy, w Google wyświetlają się różne adresy URL w ramach jednej witryny. Przyczyna problemu jest prosta – kanibalizacja to wynik optymalizacji różnych podstron w serwisie pod te same słowa kluczowe.

Dlaczego kanibalizacja w SEO to problem?

Głównym skutkiem kanibalizacji fraz jest mniejszy ruch w serwisie. Dlaczego się tak dzieje, skoro na to samo zapytanie wyświetlamy się podwójnie? Przyczyna jest prosta – mając do wyboru różne adresy URL odpowiadające konkretnemu zapytaniu użytkownika, Google gubi się i nie wie, który wybrać. W rezultacie bywa, że wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się podstrona, która wcale nie konwertuje lub ma przestarzałe treści.

Z jednej strony kanibalizacja prowadzi więc do niższych pozycji w Google (a tym samym mniejszego ruchu na stronie), z drugiej zaś, nawet jeśli użytkownik trafi do naszego serwisu, to prawdopodobnie zostanie odesłany na nieodpowiednią podstronę, w rezultacie czego szybko ją opuści.

Jak wykryć problem kanibalizacji treści w serwisie?

Aby móc walczyć z kanibalizacją, musimy najpierw zlokalizować problem. Można wykorzystać do tego nowy raport w Senuto, który wskaże:

– frazy, na które Twój serwis jest widoczny podwójnie (skanibalizowane frazy)

– adresy URL, których dotyczy kanibalizacja

– pozycje poszczególnych podstron oraz ich zmiany w czasie.

 

Więcej informacji na temat kanibalizacji oraz wskazówki, jak do wykrycia kanibalizacji wykorzystać raport Senuto, znajdują się na stronie:  https://hubs.ly/H0hztPl0

Comments

comments

177
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...