Jak sklepy internetowe radzą sobie w Google? Raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019”

Informacja Prasowa - 13.12.2019
244

Jak sklepy internetowe radzą sobie w Google? Raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019”

Powstał raport „eCommerce w Polsce 2019. Jak sklepy eCommerce radzą sobie w Internecie?” opracowany przez zespół Senuto. Młoda polska firma rozwija platformę wspomagającą działania SEO i to właśnie na tym aspekcie działań marketingowych e-sklepów skupia się niniejszy raport. Przebadano ponad 54 tysiące serwisów eCommerce działających na polskim rynku. Jakich wniosków dostarczyła analiza?

Ruch organiczny jest kluczowym źródłem wizyt w każdym serwisie eCommerce, a wysokie pozycje w Google to często miara sukcesu sklepu internetowego.

Raport Senuto to niemal 200-stronicowy dokument, który dostarcza wiedzy na temat kondycji sklepów internetowych w polskim Google. Główną część opracowania stanowi Ranking TOP500 najlepiej widocznych serwisów eCommerce w organicznych wynikach wyszukiwania. Ukazano w nim niekwestionowanych liderów branży, którzy potrafią wykorzystać potencjał, jaki niosą za sobą działania SEO. Kto należy do czołówki sklepów internetowych na rynku polskim?

  1. Allegro.pl
  2. Ceneo.pl
  3. Doz.pl
  4. Mediaexpert.pl
  5. euro.com.pl
  6. castorama.pl
  7. domodi.pl
  8. aptekagemini.pl
  9. medme.pl
  10. empik.com

W opracowaniu znajduje się dodatkowo dokładna analiza 100 najlepiej widocznych serwisów, a także Ranking brandów, w którym przedstawiono marki, które generują najwięcej ruchu z brandowych słów kluczowych*. Które sklepy w Polsce mają najsilniejszy brand?

 

  1. Ikea.com
  2. Mediaexpert.pl
  3. Reserved.com
  4. Zalando.pl
  5. Lidl.pl
  6. Euro.com.pl
  7. Zara.com
  8. Empik.com
  9. Allegro.pl
  10. Leroymerlin.pl

 

*Brandowe słowa kluczowe to takie frazy, które zawierają nazwę marki.

Raport zawiera również listę wschodzących gwiazd polskiego eCommerce– serwisów, które w ciągu ubiegłego roku najbardziej zwiększyły swoją widoczność w Google. Poznamy też drugą stronę medalu, a więc te sklepy, które w 2019 zanotowały największe spadki w Google. Czy od jednych, czy od drugich – jest od kogo się uczyć!

Oprócz rankingów sklepów, raport przedstawia także analizy na temat najpopularniejszych technologiiwykorzystywanych w serwisach eCommerce w Polsce. Przygotowano osobne zestawienia dla platform eCommerceipozostałych technologii, które znajdują zastosowanie w tego typu serwisach. Wśród nich można wymienić: narzędzia analityczne, serwery WWW, wtyczki do optymalizacji SEO, narzędzia do komunikacji czy wykorzystanie Google Maps na stronie.

Najpopularniejsze platformy eCommerce:

  1. WooCommerce
  2. PrestaShop
  3. Shoper
  4. Click Shop
  5. IAI Shop

 

Raport zawiera także analizę czynników algorytmicznych, które wpływają na pozycje osiągane przez sklepy w wynikach organicznych. Na bazie ponad 50 tysięcy sklepów przeanalizowano średni wiek, rozmiar, szybkość ładowania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnychsklepów internetowych w Polsce. Oto kilka przykładowych ciekawostek na ten temat, których dostarcza raport Senuto:

 

  • Średnio sklep internetowy w Polsce ma 8 587 zaindeksowanych podstronw wyszukiwarce.
  • Najstarszy sklep na rynku polskim ma 33 lata(zarejestrowany w 1987 roku) – to com.
  • Średni wynik czasu ładowania na desktop 66,7/100.

 

Dopełnieniem raportu są wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ponad setki specjalistów SEO. Ekspertów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem serwisów eCommerce zapytano m.in. o kwestie związane z kosztami SEO. Wyniki pokazują, że według większości specjalistów minimalny budżet potrzebny na działania SEO dla sklepu internetowego to 1000-3000 zł miesięcznie.

 

Pobrać raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019” można pod tym linkiem. 

 

Comments

comments

244
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...