Jak sklepy internetowe radzą sobie w Google? Raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019”
Informacja Prasowa - 13.12.2019Jak sklepy internetowe radzą sobie w Google? Raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019”
Powstał raport „eCommerce w Polsce 2019. Jak sklepy eCommerce radzą sobie w Internecie?” opracowany przez zespół Senuto. Młoda polska firma rozwija platformę wspomagającą działania SEO i to właśnie na tym aspekcie działań marketingowych e-sklepów skupia się niniejszy raport. Przebadano ponad 54 tysiące serwisów eCommerce działających na polskim rynku. Jakich wniosków dostarczyła analiza?
Ruch organiczny jest kluczowym źródłem wizyt w każdym serwisie eCommerce, a wysokie pozycje w Google to często miara sukcesu sklepu internetowego.
Raport Senuto to niemal 200-stronicowy dokument, który dostarcza wiedzy na temat kondycji sklepów internetowych w polskim Google. Główną część opracowania stanowi Ranking TOP500 najlepiej widocznych serwisów eCommerce w organicznych wynikach wyszukiwania. Ukazano w nim niekwestionowanych liderów branży, którzy potrafią wykorzystać potencjał, jaki niosą za sobą działania SEO. Kto należy do czołówki sklepów internetowych na rynku polskim?
- Allegro.pl
- Ceneo.pl
- Doz.pl
- Mediaexpert.pl
- euro.com.pl
- castorama.pl
- domodi.pl
- aptekagemini.pl
- medme.pl
- empik.com
W opracowaniu znajduje się dodatkowo dokładna analiza 100 najlepiej widocznych serwisów, a także Ranking brandów, w którym przedstawiono marki, które generują najwięcej ruchu z brandowych słów kluczowych*. Które sklepy w Polsce mają najsilniejszy brand?
- Ikea.com
- Mediaexpert.pl
- Reserved.com
- Zalando.pl
- Lidl.pl
- Euro.com.pl
- Zara.com
- Empik.com
- Allegro.pl
- Leroymerlin.pl
*Brandowe słowa kluczowe to takie frazy, które zawierają nazwę marki.
Raport zawiera również listę wschodzących gwiazd polskiego eCommerce– serwisów, które w ciągu ubiegłego roku najbardziej zwiększyły swoją widoczność w Google. Poznamy też drugą stronę medalu, a więc te sklepy, które w 2019 zanotowały największe spadki w Google. Czy od jednych, czy od drugich – jest od kogo się uczyć!
Oprócz rankingów sklepów, raport przedstawia także analizy na temat najpopularniejszych technologiiwykorzystywanych w serwisach eCommerce w Polsce. Przygotowano osobne zestawienia dla platform eCommerceipozostałych technologii, które znajdują zastosowanie w tego typu serwisach. Wśród nich można wymienić: narzędzia analityczne, serwery WWW, wtyczki do optymalizacji SEO, narzędzia do komunikacji czy wykorzystanie Google Maps na stronie.
Najpopularniejsze platformy eCommerce:
- WooCommerce
- PrestaShop
- Shoper
- Click Shop
- IAI Shop
Raport zawiera także analizę czynników algorytmicznych, które wpływają na pozycje osiągane przez sklepy w wynikach organicznych. Na bazie ponad 50 tysięcy sklepów przeanalizowano średni wiek, rozmiar, szybkość ładowania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnychsklepów internetowych w Polsce. Oto kilka przykładowych ciekawostek na ten temat, których dostarcza raport Senuto:
- Średnio sklep internetowy w Polsce ma 8 587 zaindeksowanych podstronw wyszukiwarce.
- Najstarszy sklep na rynku polskim ma 33 lata(zarejestrowany w 1987 roku) – to com.
- Średni wynik czasu ładowania na desktop 66,7/100.
Dopełnieniem raportu są wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ponad setki specjalistów SEO. Ekspertów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem serwisów eCommerce zapytano m.in. o kwestie związane z kosztami SEO. Wyniki pokazują, że według większości specjalistów minimalny budżet potrzebny na działania SEO dla sklepu internetowego to 1000-3000 zł miesięcznie.
Pobrać raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019” można pod tym linkiem.