Jak promować kulturę? Nowocześnie!

Redakcja PR - 10.09.2018
58

Choć flashmob z holenderskiego centrum handlowego ma już 5 lat, to wciąż może zaskakiwać.

Jak oryginalnie uczcić powrót obrazu do do muzeum i zainteresować przy tym przeciętnego Kowalskiego? Doskonale pokazał to Rijksmuseum w Amsterdamie. Słynny obraz Rembrandta  „Straż nocna” powrócił tam po 10 letniej renowacji, co zostało zakomunikowane w bardzo nowoczesnym stylu.

Grupa ucharakteryzowanych aktorów pojawiła się w centrum handlowym w południowo-holenderskim mieście Breda, zaskakując kupujących i odtwarzając XVII-wieczne arcydzieło. Mężczyźni ubrani w stroje z epoki schodzili z balkonów na linach i brali udział w pościgu złodzieja. Wszystko to działo się pomiędzy zszokowanymi i onieśmielonymi historyczną inscenizacją klientami.

Przykład Holandii pokazuje, że nie należy bać się mówić o historycznych dziełach językiem współczesność i przy użyciu współczesnych narzędzi. Nawet jeżeli oznacza to wzięcie kulturalnym szturmem…centrum handlowego.

 

Comments

comments

58
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...