string(101) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2018/09/140160-1-1200x500.jpg');"
string(75) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2018/09/140160-1-1200x500.jpg"
Choć flashmob z holenderskiego centrum handlowego ma już 5 lat, to wciąż może zaskakiwać.
Jak oryginalnie uczcić powrót obrazu do do muzeum i zainteresować przy tym przeciętnego Kowalskiego? Doskonale pokazał to Rijksmuseum w Amsterdamie. Słynny obraz Rembrandta „Straż nocna” powrócił tam po 10 letniej renowacji, co zostało zakomunikowane w bardzo nowoczesnym stylu.
Grupa ucharakteryzowanych aktorów pojawiła się w centrum handlowym w południowo-holenderskim mieście Breda, zaskakując kupujących i odtwarzając XVII-wieczne arcydzieło. Mężczyźni ubrani w stroje z epoki schodzili z balkonów na linach i brali udział w pościgu złodzieja. Wszystko to działo się pomiędzy zszokowanymi i onieśmielonymi historyczną inscenizacją klientami.
Przykład Holandii pokazuje, że nie należy bać się mówić o historycznych dziełach językiem współczesność i przy użyciu współczesnych narzędzi. Nawet jeżeli oznacza to wzięcie kulturalnym szturmem…centrum handlowego.
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
Loading ...