Jak promować kulturę? Nowocześnie!

Redakcja PR - 10.09.2018
174

Choć flashmob z holenderskiego centrum handlowego ma już 5 lat, to wciąż może zaskakiwać.

Jak oryginalnie uczcić powrót obrazu do do muzeum i zainteresować przy tym przeciętnego Kowalskiego? Doskonale pokazał to Rijksmuseum w Amsterdamie. Słynny obraz Rembrandta  „Straż nocna” powrócił tam po 10 letniej renowacji, co zostało zakomunikowane w bardzo nowoczesnym stylu.

Grupa ucharakteryzowanych aktorów pojawiła się w centrum handlowym w południowo-holenderskim mieście Breda, zaskakując kupujących i odtwarzając XVII-wieczne arcydzieło. Mężczyźni ubrani w stroje z epoki schodzili z balkonów na linach i brali udział w pościgu złodzieja. Wszystko to działo się pomiędzy zszokowanymi i onieśmielonymi historyczną inscenizacją klientami.

Przykład Holandii pokazuje, że nie należy bać się mówić o historycznych dziełach językiem współczesność i przy użyciu współczesnych narzędzi. Nawet jeżeli oznacza to wzięcie kulturalnym szturmem…centrum handlowego.

 

Comments

comments

174
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...