Jak brand alkoholowy wspiera ochronę wilków? „Ostoya dla wilków” na pomoc bieszczadzkiej naturze
Redakcja PR - 23.11.2016"OSTOYA dla wilków" - wspólna akcja Ostoya Vodka i WWF
22 listopada w Świetlicy warszawskiego Teatru Nowego odbyła się oficjalna inauguracja akcji „Ostoya dla wilków”. Inicjatorem kampanii jest marka Ostoya Vodka (Wyborowa Perod Ricard) i WWF Polska. Ambasadorem kampanii został aktor Marcin Dorociński.
Bieszczady – serce marki Ostoya
Ostoya Vodka zdecydowała się na wsparcie programu ochrony wilka, prowadzonego przez WWF Polska. Motywacją do zaangażowania w ten projekt jest tożsamość marki – jej pochodzenie oraz związek z naturą.
Czujemy się zobowiązani do tego, by oddać Bieszczadom to, co region daje nam – powiedziała na konferencji inaugurującej Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager Ostoya Vodka.
Stąd pochodzi pszenica, z której tworzymy spirytus. Czujemy się w sposób naturalny związani z tym pięknym, dzikim regionem kraju. Szukaliśmy możliwości zaangażowania się w istniejący projekt chroniący przyrodę. Okazało się, że z działaniami WWF Polska jest nam bardzo po drodze. Wilki są ciągle postrzegane jako zagrożenie dla człowieka, ale bez nich nie będzie równowagi w ekosystemie. Nasze wsparcie zostanie przekazane m.in. na prowadzenie badań genetycznych wilka w Karpatach – dodaje.
W ramach projektu „OSTOYA DLA WILKÓW” marka przekaże WWF Polska grant na realizację programów ochrony wilka w Karpatach. Szacuje się, że w całej Polsce żyje ich od 700 do 1000 sztuk. Na zwierzęta czyha jednak szereg zagrożeń. Często padają ofiarą kłusowników, mimo tego, że należą do gatunków ściśle chronionych.
Ochrona wilków w Polsce jest dla nas działaniem priorytetowym” – mówi Przemysław Nawrocki z WWF Polska – WWF dąży do poprawy skuteczności ochrony wilków w miejscach, które wilki zamieszkują, do odbudowy korytarzy ekologicznych łączących duże kompleksy leśne, umożliwiających wilkom migracje oraz do łagodzenia konfliktu z człowiekiem poprzez edukację hodowców i przekazywanie im pastuchów elektrycznych, chroniących stada zwierząt hodowlanych.
Akcja „OSTOYA DLA WILKÓW” potrwa rok. Dorota Durakiewicz podkreśliła podczas inauguracji akcji, że dobór ambasadora ściśle wiązał się z miejscem marki.
Zależało nam na właściwym ambasadorze akcji, któremu bliskie są działania na rzecz ochrony przyrody i zwierząt. Marcin Dorociński starannie wybiera kampanie, w których występuje. Bierze udział przede wszystkim w projektach o profilu społecznym i ekologicznym. Jesteśmy zaszczyceni, że zgodził się na udział w naszym przedsięwzięciu” – mówi Dorota Durakiewicz.
Sam aktor, znany jest z ról w filmach, których akcja toczy się w górach, m.in „Serce, Serduszko” czy „Na granicy”. Na konferencji prasowej poświęconej akcji, podkreślał, że czuje się silnie związany z Bieszczadami.
Tam ciągle jest dziko. W tym miejscu można się zakochać – powiedział Marcin Dorociński.
W tym miejscu można poczuć dzikość – dodał fotograf bieszczadzkiej przyrody Grzegorz Leśniewski, który był również gościem konferencji.
Na konferencji zaprezentowano także spot promujący kampanię z udziałem Marcina Dorocińskiego. Film można obejrzeć na stronie marki Ostoya Vodka.
Za koncepcję, kreację i realizację kampanii, w tym: współpracę z WWF Polska i Marcinem Dorocińskim, produkcję spotu, sesję fotograficzną oraz przygotowanie materiałów kreatywnych komunikujących akcję odpowiada Agencja IQ Marketing. Za działania PR odpowiada Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.