Jak brand alkoholowy wspiera ochronę wilków? „Ostoya dla wilków” na pomoc bieszczadzkiej naturze

Redakcja PR - 23.11.2016
297

"OSTOYA dla wilków" - wspólna akcja Ostoya Vodka i WWF

22 listopada w Świetlicy warszawskiego Teatru Nowego odbyła się oficjalna inauguracja akcji „Ostoya dla wilków”. Inicjatorem kampanii jest marka Ostoya Vodka (Wyborowa Perod Ricard) i WWF Polska. Ambasadorem kampanii został aktor Marcin Dorociński. 

Bieszczady – serce marki Ostoya

Ostoya Vodka zdecydowała się  na wsparcie programu ochrony wilka, prowadzonego przez WWF Polska. Motywacją do zaangażowania w ten projekt jest tożsamość marki – jej pochodzenie oraz związek z naturą.

Czujemy się zobowiązani do tego, by oddać Bieszczadom to, co region daje nam – powiedziała na konferencji inaugurującej Dorota  Durakiewicz, Senior Brand Manager Ostoya Vodka.

Stąd pochodzi pszenica, z której tworzymy spirytus. Czujemy się w sposób naturalny związani z tym pięknym, dzikim regionem kraju. Szukaliśmy możliwości zaangażowania się w istniejący projekt chroniący przyrodę. Okazało się, że z działaniami WWF Polska jest nam bardzo po drodze. Wilki są ciągle postrzegane jako zagrożenie dla człowieka, ale bez nich nie będzie równowagi w ekosystemie. Nasze wsparcie zostanie przekazane m.in. na prowadzenie badań genetycznych wilka w Karpatach – dodaje.

W ramach projektu „OSTOYA DLA WILKÓW” marka przekaże WWF Polska grant na realizację programów ochrony wilka w Karpatach. Szacuje się, że w całej Polsce żyje ich od 700 do 1000 sztuk. Na zwierzęta czyha jednak szereg zagrożeń. Często padają ofiarą kłusowników, mimo tego, że należą do gatunków ściśle chronionych.

Ochrona wilków w Polsce jest dla nas działaniem priorytetowym” – mówi Przemysław Nawrocki z WWF Polska – WWF dąży do poprawy skuteczności ochrony wilków w miejscach, które wilki zamieszkują, do odbudowy korytarzy ekologicznych łączących duże kompleksy leśne, umożliwiających wilkom migracje oraz do łagodzenia konfliktu z człowiekiem poprzez edukację hodowców i przekazywanie im pastuchów elektrycznych, chroniących stada zwierząt hodowlanych.

Akcja „OSTOYA DLA WILKÓW” potrwa rok. Dorota Durakiewicz podkreśliła podczas inauguracji akcji, że dobór ambasadora ściśle wiązał się z miejscem marki.

Zależało nam na właściwym ambasadorze akcji, któremu bliskie są działania na rzecz ochrony przyrody i zwierząt. Marcin Dorociński starannie wybiera kampanie, w których występuje. Bierze udział przede wszystkim w projektach o profilu społecznym i ekologicznym. Jesteśmy zaszczyceni, że zgodził się na udział w naszym przedsięwzięciu” – mówi Dorota Durakiewicz.

Sam aktor, znany jest z ról w filmach, których akcja toczy się w górach, m.in „Serce, Serduszko” czy „Na granicy”. Na konferencji prasowej poświęconej akcji, podkreślał, że czuje się silnie związany z Bieszczadami.

Tam ciągle jest dziko. W tym miejscu można się zakochać – powiedział Marcin Dorociński.

W tym miejscu można poczuć dzikość – dodał fotograf bieszczadzkiej przyrody Grzegorz Leśniewski, który był również gościem konferencji.

Na konferencji zaprezentowano także spot promujący kampanię z udziałem Marcina Dorocińskiego. Film można obejrzeć na stronie marki Ostoya Vodka. 

Za koncepcję, kreację i realizację kampanii, w tym: współpracę z WWF Polska i Marcinem Dorocińskim, produkcję spotu, sesję fotograficzną oraz przygotowanie materiałów kreatywnych komunikujących akcję odpowiada Agencja IQ Marketing. Za działania PR odpowiada Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.

Comments

comments

297
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...