Reklama i marketing warte 1.3 biliona dolarów

Redakcja PR - 28.08.2018
161

Reklama i marketing warte 1.3 biliona dolarów

Wartość globalnego rynku marketingu i reklamy ma wynieść w tym roku 1.3 biliona dolarów – twierdzi amerykańska firma badawcza PQ Media.

Zdaniem PQ Media, w 2018 roku wzrost wartości tego rynku osiągnie aż 5,5 procenta – to najwięcej od 2008 roku. Szacunki te obejmują reklamę w tradycyjnych mediach, jak telewizja, oraz reklamę w cyfrowych i alternatywnych kanałach.

Analitycy PQ Media twierdzą, że tradycyjna reklama i marketing wzrosną w tym roku o 2,1 proc. do 803 miliardów dolarów. Reklama w mediach cyfrowych i marketing online urośnie o 11,6 proc. do kwoty 496 miliardów dolarów. Prognozy te powstały na podstawie analizy 20 największych rynków medialnych na świecie.

Polski rynek reklamy wpisuje się doskonale w ten trend. W tym roku spodziewany jest u nas wzrost rzędu prawie 5 procent, do kwoty 7,5 miliarda złotych. Również w Polsce wartość tego rynku ciągną w górę telewizja i internet – mówi Grzegorz Sławatyński z Data Exchanger, brokera danych marketingowych.

PQ Media uważa, że w 2019 roku należy spodziewać się wolniejszego rozwoju na globalnym rynku – reklama i marketing w tradycyjnych kanałach wzrost o 0,8 procenta. Digitalowa reklama/marketing może liczyć na 10,7 proc.

Comments

comments

161
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...