Independent Digital dystrybuuje muzykę w serwisie TikTok

Informacja Prasowa - 15.01.2020
177

Independent Digital dystrybuuje muzykę w serwisie TikTok

Independent Digital jako pierwszy dystrybutor w Polsce dostarcza do serwisu TikTok muzykę swoich klientów. Umowa z serwisem przewiduje umieszczenie utworów w bibliotece audio, z której mogą korzystać tiktokerzy tworząc materiały wideo.

 

Artyści otrzymują pieniądze za każde użycie swojego utworu w filmiku, ale obecność w tym portalu ma przede wszystkim ogromną wartość promocyjną. W Polsce TikTok to już ponad 2 miliony aktywnych użytkowników, którzy spędzają w nim średnio 45 minut dziennie. Serwis pozwala dotrzeć do nastoletnich odbiorców. Nie mam wątpliwości, że jeśli użytkownikom spodoba się  utwór wykorzystany w wideo ulubionego tiktokera, po opuszczeniu portalu będą go szukać na YouTube i w serwisach streamingowych–  mówi  Wiesław Haniak z Independent Digital.


Strefa wolna od dorosłych

TikTok, nazywany „ulubioną aplikacją nastolatków” jest dziś najdynamiczniej rozwijającym się portalem społecznościowym, liczbę jego użytkowników szacuje się na 600 milionów (odpowiednik 1/3 ilości użytkowników YouTube), a samą aplikację pobrano na świecie już ponad miliard razy. To chińska aplikacja ułatwiająca synchronizację głosu z muzyką, którą twoje dzieci uwielbiają, a o której nigdy w życiu nie słyszałeś– pisał we wprowadzeniu do aplikacji dla swoich czytelników brytyjski „Guardian”.

Serwis powstał w efekcie przejęcia w 2017 roku popularnej aplikacji Musical.ly przez chińską firmę Bytedance. Dziś jest dostępny w 150 krajach i 75 językach, można z niego korzystać zarówno na smartfonach Android, jak i iOS. Aplikacja jest przeznaczona dla nastolatków, wśród których największą grupę stanowią dziewczyny w wieku od 13 do 15 lat. W Chinach TikTok wystepuje pod  nazwą Douyun.

Zabawa w teledyski

Istotą TikToka są krótkie filmy (od 15 sekund do minuty). Największą popularnością w serwisie cieszą się materiały wideo na podkładach muzycznych, które treścią nawiązują do teledysków. Takie klipy można modyfikować za pomocą narzędzi dostępnych w aplikacji (filtry, efekty specjalne, duety, zabawne naklejki i inne). Duża popularnością cieszą się również tutoriale, pranki i krótkie występy komediowe (stand-up). Filmikami z TikToka można się dzielić również na innych platformach jak Facebook czy Instagram. Serwis nazywany jest strefą wolną od dorosłych, bo ci od dawna korzystają z innych social mediów. Tym, co przyciąga młodzież do TikToka jest również przewaga pochlebnych komentarzy i dopingowania nad hejtem.

Serwis skraca dystans między nastoletnimi gwiazdami a użytkownikami. Właściwie każdy może zostać tu gwiazdą, ponieważ stosunkowo łatwo jest przygotować film i umieścić go w portalu, a użytkownicy cenią autentyczność i kreatywność. W aplikacji nie brakuje też kont znanych artystów (Ariana Grande, Justin Bieber, Ed Sheeran), którzy traktują platformę jako kolejny sposób promocji.

Dwa miliony odbiorców w Polsce

W Polsce w maju 2019 roku TikTok miał już ponad 2 miliony użytkowników,(niemal 3/4 to dziewczyny) co przełożyło się na 4,5 miliarda obejrzanych wideo. Najpopularniejsi polscy tiktokerzy mają miliony followersów: Maria Jeleniewska (8,7 miliona fanów), Kinga Sawczuk (4,6 miliona), Filip Zabielski (3,8 mln). Do aplikacji powoli dołączają również muzycy (m.in. Margaret, Smolasty, Ewelina Lisowska).

Independent Digital jest polską firmą zajmującą się cyfrową dystrybucją muzyki. Współpracuje bezpośrednio z artystami i niewielkimi, niezależnymi wytwórniami. ID dystrybuuje muzykę do ponad 50 globalnych I lokalnych serwisów, wśród nich są m.in: Spotify, Apple Music, Deezer, Amazon, YouTube Music, Google Play, SoundCloud, Pandora, Napster, Tencent (Chiny), Netease (Chiny), Yandex (Rosja). Do tej pory Independent Digital dostarczył do serwisów ponad milion utworów należących do 900 artystów i wytwórni z Polski, Irlandii, Włoch, Niemiec, Kenii, Ukrainy i innych krajów. Firma oferuje klintom również zaawansowane rozwiązania analityczne i raportujące, wsparcie sprzedaży oraz działania promocyjne w aplikacjach streamingowych. ID stworzyło również największą w Polsce sieć muzycznych kanałów w serwisie YouTube (multi-channel network). Firma powstała w 2002 roku w Warszawie, gdzie mieści się jej główna siedziba. Działa również na rynku niemieckim, francuskim.

Comments

comments

177
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...