Huawei w górę w rankingu najbardziej wartościowych marek BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands
Informacja Prasowa - 01.06.2018Huawei w górę w rankingu najbardziej wartościowych marek BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands
Huawei awansował na 48. miejsce w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek Top 100 Most Valuable Global Brands, ze wzrostem wartości marki o 22% w stosunku do ubiegłego roku. Firma już trzeci rok z rzędu znalazła się w pierwszej pięćdziesiątce zestawienia BrandZ™.
W nowej edycji rankingu Huawei wspiął się o jedną pozycję – przed rokiem zajmował miejsce 49.
To drugi awans Huawei w prestiżowym globalnym rankingu w ostatnich dniach. W najnowszej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbes, Huawei zajął 79. miejsce z wartością marki wycenioną na 8,4 mld USD. Wcześniej, w lutym tego roku, Brand Finance przyznała Huawei 25. miejsce w raporcie „Global TOP 500 Brands Values in 2018”.
Mimo globalnego spadku sprzedaży smartfonów (wg IDC, w pierwszym kwartale 2018 o 2,4% w ujęciu rocznym), Huawei zwiększył swój udział w globalnym rynku do 11,7%, a w przypadku modeli powyżej 500 USD, udział firmy w globalnym torcie przekroczył 10%, co potwierdza ogólnoświatowy sukces najnowszej serii smartfonów Huawei P20. Rośnie także siła samej marki. Według Ipsos, w 2017 roku świadomość marki Huawei i rozważanie zakupu jej produktów przez konsumentów wynosiło 86%, co czyni Huawei najszybciej rozwijającą się globalną marką technologiczną na przestrzeni ostatnich sześciu lat.