Wirtualna Polska i Radio ZET połączyły siły w kampanii wyborczej
Redakcje wspólnie będą przygotowywać specjalny program „Gra o głosy”. W każdym odcinku duet prowadzących będzie gościł polityków reprezentujących partie i komitety wyborcze startujące w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Premiera 20 sierpnia, nowe odcinki w każdą niedzielę o godz. 21:30 na stronie głównej WP, w Telewizji WP i Radiu ZET.
W nowym programie nie zabraknie ostrych pytań i reakcji na żywo. Głos oddany zostanie nie tylko politykom, ale też widzom i słuchaczom, którzy w trakcie programu będą mogli dzwonić oraz zadawać pytania w komentarzach. W każdym odcinku pojawią się też quizy, sondy i ankiety zbierające opinie
i angażujące odbiorców.
Program w duetach poprowadzą Beata Lubecka z Radia ZET oraz wymiennie jeden z dziennikarzy WP: Patrycjusz Wyżga, Patryk Michalski lub Michał Wróblewski. Głównym wydawcą programu jest Mateusz Dopierała, a producentem Maciej Ziajor.
– Ta kampania wystartowała na długo przed jej oficjalnym rozpoczęciem. Powiedziano już o niej, że będzie najważniejsza, wyjątkowa i bezpardonowa. Czy rzeczywiście? Odpowiedzi poznamy dopiero za kilka tygodni. W tym czasie my jako dziennikarze powinniśmy robić to, co w każdej kampanii: sprawdzać słowa polityków, dopytywać i weryfikować ich obietnice. Cieszę się, że w tak ważnych momentach największe media potrafią działać razem, bo to, co nazwaliśmy „Grą o głosy”, w rzeczywistości jest grą
o najwyższą stawkę, czyli władzę – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
– W demokratycznym społeczeństwie ludzie mają prawo wiedzieć wszystko o politykach, którzy zabiegają o ich wyborcze głosy. Rolą mediów jest tę wiedzę swoim odbiorcom dostarczać – dochodzić do prawdy, drążyć niewygodne tematy, szukać odpowiedzi na trudne pytania, pokazywać nieścisłości czy niekonsekwencje w działaniach władzy i opozycji. To właśnie będziemy robić wspólnie z Wirtualną Polską, łącząc siły przy projekcie wyborczym „Gra o głosy”. Razem dotrzemy do ogromnej liczby odbiorców, którzy dzięki nam będą po prostu wiedzieć więcej, co może im pomóc w podejmowaniu decyzji przy urnach wyborczych – dodaje Mariusz Smolarek, redaktor naczelny Radia ZET.
„Gra o głosy” startuje 20 sierpnia o 21:30. Łącznie przewidziano osiem odcinków, każdy potrwa 44 minuty. Odcinki, a następnie ich fragmenty emitowane będą na antenie Radia ZET, na jego stronie internetowej i w kanałach social media, a także na Stronie Głównej Wirtualnej Polski, w Telewizji WP, na YouTube i w mediach społecznościowych WP.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl
i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.
Radio ZET jest jedną z największych i najpopularniejszych ogólnopolskich stacji radiowych w Polsce. Wchodzi w skład Grupy Eurozet. Każdego dnia towarzyszy milionom słuchaczy. Można tu usłyszeć różnorodną muzykę i rzetelne informacje z kraju i ze świata. Inspiruje, dostarcza rozrywki i daje do myślenia, kierując program do dorosłych Polaków. Od początku istnienia stacja stawia na profesjonalizm i osobowości. Radio ZET to medium silnie opiniotwórcze, cieszące się bardzo dobrym wizerunkiem biznesowym. Swoje programy mają tu takie osobowości radiowe jak: Szymon Majewski, Marek Starybrat, Kamil Nosel, Agnieszka Kołodziejska, Ewelina Pacyna, Beata Lubecka, czy Bogdan Rymanowski.