Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech - raport
Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech – raport
Millenialsi są zdecydowanie pokoleniem internetowym. Ponad połowa ankietowanych przyznaje, że praktycznie nie rozstaje się ze smartfonem. Więcej niż siedmiu na dziesięciu respondentów deklaruje, że dokonuje zakupów przez internet. Pokolenie Y chętnie korzysta też z bankowości mobilnej.
Chcąc zweryfikować stereotypy dotyczące pokolenia Y przeprowadziliśmy badanie, które sprawdziło jak millenialsi korzystają z technologicznych rozwiązań finansowych. Część wyników potwierdza standardowe założenia, ale niektóre dane okazały się prawdziwym zaskoczeniem.
Jak często millenialsi korzystają ze smartfona i bankowości mobilnej? W jakiej formie dokonują zakupów? Jak często przedstawiciele pokolenia Y zmieniają miejsce pracy? Odpowiedzi na te pytania znajdują w raporcie „Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech”.
Jesteśmy coraz bardziej „sfintechowani”. Nie wyobrażamy sobie smartfona bez aplikacji mobilnej banku, braku wygodnych płatności internetowych, a już niedługo także aplikacji agregującej e-paragony czy też umożliwiającej bezprowizyjne inwestowanie na giełdzie. Usług i dostawców przybywa. Rozwiązania fintech jeszcze parę lat temu były niszą. Dzisiaj to coraz potężniejszy biznes, jak magnes przyciągający inwestorów i zatrudniający coraz więcej ludzi. Również tych młodych, którzy nigdy nie widzieli swojej wypłaty w gotówce. – mówi Łukasz Piechowiak, redaktor naczelny Fintek.pl.
Ponad połowa (53%) ankietowanych nie rozstaje się ze swoim smartfonem. To urządzenie stało się zarówno portfelem, jak i stałym dostępem do bankowości. Aż 40% respondentów deklaruje, że nie wyobraża sobie życia bez aplikacji banku w swoim telefonie. Dane potwierdzają hipotezę postawioną przed przeprowadzeniem badania – pokolenie Y zdecydowanie jest sfintechowane.
Przyjrzeliśmy się też stosunkowi millenialsów do pracy zawodowej.
Najbardziej zaskakujące dla mnie okazały się wnioski z części raportu dotyczącej stosunku pokolenia Y do pracy. Mityczny wręcz brak lojalności wobec pracodawcy czy przesycenie idealistycznym obrazem freelancingu jako optymalnego sposobu zarobkowania okazały się nieprawdą. – komentuje Krzysztof Jędrzejczyk, Communications Manager KLANG! Media/Fintek.pl.
Jak pokazało badanie – tylko 3,9% ankietowanych przyznało, że zmienia pracę co kilka miesięcy. Jako freelancerzy pracuje zaś 16,4% badanych. To zdecydowanie mniej, niż zakładają stereotypy.
Badanie przeprowadzono pośród czytelników portalu Fintek.pl, urodzonych między 1980 a 2000 rokiem.