Gdzie Polacy lubią robić zakupy i dlaczego? Ranking OC&C Retail Proposition Index

Informacja Prasowa - 05.02.2020
159

Gdzie Polacy lubią robić zakupy i dlaczego? Ranking OC&C Retail Proposition Index

Globalna firma doradcza OC&C Strategy Consultants opracowała kolejną, 8. już edycję rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce. Zwycięża w nim Rossmann, online wchodzi w offline, a Biedronka i Zara zaliczają spektakularne spadki w percepcji klientów. Dlaczego?

Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych. Najpopularniejsza sieć drogerii w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków, zostawia konkurencję daleko w tyle, również w kategoriach takich jak wygląd sklepów, obsługa klientów czy wygoda robienia zakupów. W TOP 10 najlepszych retailerów w kraju znajdują się również: Nike, Allegro, Lidl, Empik, Ikea, 4F, Castorama i Decathlon. Dodatkowo do grona zwycięzców rankingu OC&C Retail Proposition Index bez wahania możemy zaliczyć w tej edycji również firmy wywodzące się z branży e-commerce, tj. Eobuwie.pl oraz Answer.com, którzy dzięki nowemu podejściu do rozumienia strategii omnichannel zaczęły zyskiwać coraz wyższą sympatię polskich konsumentów.

Z drugiej strony najnowsza edycja raportu OC&C Strategy Consultants dostrzega 2 spektakularne spadki – sieć dyskontów Biedronka spada o 9 pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków (18 pozycja w rankingu). Również popularna sieć odzieżowa Zara odnotowuje spektakularny spadek o 15 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, stając się najgorzej ocenianą siecią odzieżową w rankingu OC&C Retail Proposition Index. Jest to największy spadek w całej edycji rankingu.

Dlaczego tak się dzieje?

Okazuje się, że kluczem do serc i portfeli Polaków w handlu detalicznym jest zrozumienie, że produkt dla konsumentów to dziś za mało. Retail staje się usługą. Co to znaczy? Czego oczekują dziś Polacy od detalistów?

Cały raport można pobrać pod tym linkiem. 

źródło: centrumprasowe.pap.pl

 

 

Comments

comments

159
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...