Garniec złota, czyli ile mogą zarabiać polscy youtuberzy?
Nie od dziś wiadomo, że YouTube i influencer marketing bardzo się polubiły. Kampanie z udziałem twórców/liderów opinii stają się coraz popularniejsze wśród marketerów. Ile na takiej współpracy zarabiają youtuberzy?
Portal apynews.pl, wspólnie z agencją wideo-marketingową Get Hero, postanowił sprawdzić, ile mogą zarabiać youtuberzy, biorący udział w kampaniach nie tylko dużych marek. W ankiecie udział wzięło 104 influencerów, a wyniki mogą zadziwiać.
Niektórzy potrafią zarobić nawet 20 tys. zł za jednorazową współpracę z firmą, choć znaleźli się i tacy, którzy deklarowali kilkukrotnie wyższe kwoty. Jak podaje apynews.pl to właśnie współpraca z markami, lokowania produktów czy udział w akcjach marketingowych stanowią największe źródło dochodu youtuberów. Przychody z Adsens i wyświetleń są sprawą drugorzędną.
W badaniu wyraźnie widać tendencję, według której ilość subskrypcji decyduje o zarobku. Marki, decydujące się na współpracę z influencerami, mającymi ponad milion subskrypcji, średnio muszą wydać około 27 tys. zł za jednorazową akcję. Z kolei twórcy/liderzy opinii, posiadający do 100 tys. subskrybentów, średnio zarabiają 3,7 tys. zł przy współpracy z firmami.
Aby uzyskać cały obraz, do udziału w badaniu zostali zaproszeni zarówno twórcy o dużym zasięgu, jak i ci mniejsi. Apynews.pl planuje w przyszłym roku powtórzyć badanie i sprawdzić, jak zmieniła się sytuacja na linii marka-influencer.