Facebook planuje ujawnić dane dotyczące reklam politycznych na portalu
W komunikacie prasowym Facebook zapowiedział zmianę w systemie reklam. Chodzi mianowicie o ich transparentność. Nowa koncepcja będzie umożliwiała zobaczenia wszystkich reklam zamieszczonych przez daną stronę w jednym miejscu. Oprócz tego, każdy będzie mógł sprawdzić ile osób zobaczyło daną reklamę oraz kto ją finansuję.
Owe zmiany mają zostać wprowadzane powoli. Jako pierwsi będą mieli okazję przetestować ją użytkownicy mieszkający w Kanadzie. Aby zobaczyć wszystkie reklamy publikowane przez daną stronę wystarczy kliknięcie przycisku „View Ads”. Wówczas otrzymamy możliwość przescrollowania wszystkich reklam zamieszczonych na portalu.
Oprócz tego pod każdą reklamą zostaną zawarte informację, które dotąd nie były publikowane. Nowa funkcja oferować będzie użytkownikowi możliwość zobaczenia ile osób widziało tę reklamę, kto ją finansował oraz statystyki związane z wiekiem odbiorców reklam. Funkcja ta jest zaprojektowana głównie pod reklamy polityczne np. w czasie kampanii wyborczej.
Projekt ma zostać w pełni sprawny w listopadzie 2018 roku. Data ta nie jest przypadkowa, wtedy bowiem będą miały miejsce wybory do senatu w USA. Zarząd Facebooka liczy, że podczas kampanii wyborczej nowa funkcja zda swój pierwszy poważny egzamin i dzięki niej odbiorcy będą mogli świadomie reagować na pokazywane im spoty wyborcze.