Facebook otwiera pop-up store’y w Macy’s

Redakcja PR - 07.11.2018
160

Społecznościowy gigant wkracza do rzeczywistości

Facebook postanowił przejść ze świata cyfrowego do rzeczywistego i stworzył dziewięć pop-up store’ów, rozmieszonych w różnych domach towarowych sieci Macy’s, prezentujących produkty  100 marek internetowych. Firmy, których produkty wystawiono na stoiskach należą do najbardziej lubianych na Facebooku i Instagramie.

Stoiska pojawiły się w  domach Macy’s w Nowym Jorku, Pittsburghu, Atlancie, Fort Lauderdale, San Antonio, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco i Seattle. Każde z dóbr można zamówić bezpośrednio ze stoiska, a cały dochód trafia do właścicieli sklepów. Jednorazowa opłata za przestrzeń wystawienniczą w Macy’s została uiszczona przez Facebooka. Witryny wystylizowano tak aby przypominały posty z facebookowego News Feeda, włącznie z umieszczeniem na nich przycisku polubienia. Dzięki temu, klienci mają poczuć się jakby robili zakupy na Facebooku w prawdziwym świecie. Stoiska będą czynne do 2 lutego 2019 roku.

 

 

Choć Facebook nie pobiera opłat bezpośrednio od sklepów, to może przekonać małe biznesy aby wydawały więcej na umieszczane na portalu reklamy. Dzięki Instagram Analytics i natychmiastowej promocji reklam sklepów, Facebook chce zbudować silniejszą więź z małymi firmami. Ma to zachęcić reklamodawców do kontynuowania współpracy z Facebookiem, gdy działania reklamowe będą stopniowo przenoszone z  News Feeda do Stories i prywatnych wiadomości.

„Na całym świecie ludzie prowadzą firmy, duże i małe, które mają za sobą interesujące historie. A my chcemy pomóc im odnieść sukces.. Jesteśmy niezwykle podekscytowani mogąc współpracować z największymi internetowymi sprzedawcami detalicznymi na świecie, aby wprowadzić ich produkty do fizycznych sklepów w tegorocznym okresie świątecznym” – napisała Michelle Klein, Dyrektor Marketingu Facebooka na  Amerykę Północną. – „Klienci Macy’s będą mogli poznać historie marek takich jak Love Your Melon, które sprzedaje kapelusze i odzież aby wspomóc walkę z rakiem u dzieci, czy Charleston Gourmet Burger Company, która zaczynała jako ogródkowy grill, a obecnie ma klientów we wszystkich 5o stanach.”

Wystawione na stoiskach dobra obejmują odzież, żywność, kosmetyki i inne produkty codziennego użytku marek Two Blind Brothers, Bespoke Post, Inspiralized, Mented Cosmetics, Link i innych.

Facebook zaplanował też wielką kampanię reklamową, promującą pop-up story, na nowojorskiej Grand Central Station. Będzie ona trwać trzy tygodnie i obejmie 600 banerów, z 36 różnymi projektami, rozmieszonych w 115 punktach węzłu komunikacyjnego. Reklamy sklepów będą się pojawiać również w aplikacjach Facebooka i Instagrama. O ich projekty i funkcjonalność zadbali pracownicy Facebook’s Creative Shop.

 

 

Gigant społecznościowy coraz chętniej wchodzi do świata rzeczywistego. Stoiska pojawiły się niedługo przed rozpoczęciem wysyłki pierwszego hardware’owego produktu firmy – Facebook Portal.

Comments

comments

160
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...