Denerwują Cię długie reklamy na YouTube? Już nie muszą – serwis się z nich wycofuje

Redakcja PR - 21.02.2017
99

YouTube pozbywa się denerwujących reklam przed filmami

Ta wiadomość ucieszy niejedną osobę – YouTube ogłosił, że do 2018 roku pozbędzie się 30-sekundowych reklam emitowanych przez niektórymi filmami – podaje INNPoland.  

Powód decyzji Google’a, do którego należy serwis YouTube, jest prosty – irytacja użytkowników, a co za tym idzie – rezygnacja z oglądania filmików. A to równa się wymiernym stratom Google’a – internauci bowiem przerzucają się na inne platformy – na przykład Facebooka, który ma w swojej ofercie wideo. I jest obecnie najgroźniejszym rywalem Google’a.

Nie znaczy to jednak, że YouTube całkowicie żegna się z reklamami poprzedzającymi filmiki. Spoty będą, ale krótsze – maksymalnie 20-sekundowe. Użytkownik nie będzie mógł ich za to pominąć, jak ma to miejsce teraz, przy półminutowych reklamach. YouTube zapowiada też rozwój formatu 6-sekundowych spotów, wprowadzonych w kwietniu 2016 roku. Bez reklam YouTube nie może dziś istnieć, zwłaszcza, że serwis przynosi ogromne zyski – w 2015 na poziomie 8,5 miliarda dolarów.

Wygląda na to, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami ostrej konkurencji między korporacją Marka Zuckerberga a największą wyszukiwarką świata – stawką będzie, rosnący z miesiąca na miesiąc, segment wideo.

Źródło: INNPoland

Zobacz:

Internetowi giganci – Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube – będą walczyć z terroryzmem w sieci

YouTube Rewind 2016: podsumowanie roku na YouTube

 

Comments

comments

99
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...