Cztery praktyki Kompanii Piwowarskiej w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Informacja Prasowa - 16.04.2024Lider branży piwa w Polsce po raz kolejny znalazł się w gronie firm realizujących najciekawsze projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju
Wykorzystanie foli z recyklatu, instalacja pompy ciepła w browarze oraz dwa edukacyjne programy społeczne – to praktyki Kompanii Piwowarskiej, które zdobyły uznanie ekspertów i zostały docenione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu – „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”.
Na początku 2022 r. Kompania Piwowarska określiła cel nadrzędny swojego działania jakim jest „Tworzymy więzi, które mają znaczenie”. W jego ramach firma wyznaczyła sobie dwie ambicje: kierować się dobrem planety i społeczeństwa we wszystkich swoich działaniach. Gdy tylko to możliwe w zakresie zrównoważonego rozwoju firma stara się działać we współpracy
z innym organizacjami oraz firmami. W ten sposób działania Kompanii Piwowarskiej mogą zwiększać pozytywne oddziaływanie na jej otoczenie.
16 kwietnia br. ukazała się nowa edycja raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. FOB po raz 22-gi opublikował największy przegląd działań z zakresu ESG w Polsce, w którym opisano praktyki Kompanii Piwowarskiej. W dziale „środowisko” znalazł się projekt wykorzystywania w wielopakach folii termokurczliwej wykonanej w całości z recyklatu, w efekcie czego zredukowano emisje gazów cieplarnianych o blisko 20% w porównaniu z używanym wcześniej materiałem. Opisano także wdrożenie w tyskim browarze firmy innowacyjnego rozwiązania energetycznego. Nowoczesny system odzyskiwania energii oparty jest na pompie ciepła i stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonej produkcji, przyczyniając się do redukcji emisji dwutlenku węgla o 15%
w pozyskiwaniu energii cieplnej w tym browarze.
W raporcie wyróżniono też dwa edukacyjne programy społeczne firmy związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu: FASOFF „Będę Tatą. Nie piję razem z Nią” szerzący świadomość na temat FAS, czyli alkoholowego zespołu płodowego oraz „Pij z Umiarem – To się rymuje”. Finałem drugiej kampanii była premiera utworu „Pij feat. Umiar – to się rymuje” rapowanego przez duet Pih-a z Andrzejem Grabowskim, z podkładem skomponowanym przez Magierę.
– Cieszymy się, że po raz kolejny nasze projekty, zarówno te dotyczące środowiska, jak i nasze działania społeczne są zauważone. Jesteśmy głęboko przekonani, że odpowiedzialność społeczna i troska o środowisko naturalne powinny być jednymi z fundamentów współczesnego biznesu. Mamy nadzieję, że nasze inicjatywy opisane w raporcie będą inspiracją dla firm działających w Polsce. Także i my uważnie zapoznamy się z praktykami innych przedsiębiorstw szukając wskazań dla praktycznego wdrażania naszego celu firmowego „Tworzymy więzi, które mają znaczenie” – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju i public affairs w Kompanii Piwowarskiej.
W tegorocznej edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowano ponad tysiąc dobrych praktyk (w poprzedniej edycji było ich 1705), zgłoszonych przez 266 firm.