Co to jest link do follow?

Informacja Prasowa - 06.03.2024
48

Link do-fLink do-follow to typ hiperłącza na stronie internetowej, który pozwala wyszukiwarkom na śledzenie (czyli "podążanie") za tym linkiem

W przeciwieństwie do linków no-follow, które informują wyszukiwarki, by ignorowały dane hiperłącze, linki do-follow mogą przekazywać tzw. „sok linkowy” (ang. link juice), czyli wartość rankingową, od strony linkującej do strony docelowej. Oznacza to, że linki do-follow mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ponieważ są one traktowane jako rodzaj rekomendacji lub głosu zaufania w oczach algorytmów wyszukiwarek.

W kontekście SEO (Search Engine Optimization), zdobywanie linków do-follow z renomowanych i tematycznie powiązanych stron internetowych jest uważane za jedną z kluczowych strategii zwiększających widoczność i ranking strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże, nadużywanie tej praktyki poprzez nienaturalne lub sztuczne pozyskiwanie linków może zostać uznane przez wyszukiwarki za manipulację wynikami wyszukiwania i skutkować penalizacją strony.

Aby wstawić link do-follow na stronie internetowej, zazwyczaj nie musisz robić nic specjalnego, ponieważ większość linków wstawianych na strony internetowe domyślnie jest traktowana jako linki do-follow. Oznacza to, że jeśli nie użyjesz specjalnego atrybutu rel="nofollow", link automatycznie będzie rozpatrywany przez wyszukiwarki jako do-follow.

Oto przykład, jak wstawić zwykły link HTML, który będzie traktowany jako do-follow:

html
<a href="http://www.przykladowastrona.com">Odwiedź Przykładową Stronę</a>

W tym przypadku, wyszukiwarki interpretują link do http://www.przykladowastrona.com jako do-follow, co pozwala na przekazywanie „soku linkowego” do strony docelowej.

Jeśli chcesz świadomie zablokować przekazywanie wartości SEO i uczynić link no-follow, musisz dodać atrybut rel="nofollow" do tagu <a>, tak jak poniżej:

html
<a href="http://www.przykladowastrona.com" rel="nofollow">Odwiedź Przykładową Stronę</a>

Jest to szczególnie użyteczne w przypadkach, gdy nie chcesz, aby wyszukiwarki śledziły link lub przekazywały mu wartość rankingową, na przykład przy linkowaniu do stron niezaufanych lub w przypadku treści sponsorowanej, gdzie wymagana jest przez przepisy przejrzystość w kwestii linkowania.

chatGPT

Comments

comments

48
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...