Branża urodowa w pigułce. Booksy o tym, z jakich usług najchętniej korzystają Polacy

Informacja Prasowa - 11.03.2019
245

Branża urodowa w pigułce. Booksy o tym, z jakich usług najchętniej korzystają Polacy

Branża urodowa w pigułce. Booksy o tym, z jakich usług najchętniej korzystają Polacy

Booksy, twórca największej na świecie aplikacji do rezerwacji usług w sektorze zdrowia i urody, sprawdził, kiedy zapisujemy się do salonów urodowych, z jakich usług najczęściej korzystamy i ile średnio wydajemy na jedną wizytę. Wyniki mogą być zaskakujące. Okazuje się bowiem, że blisko połowy rezerwacji dokonują mężczyźni, a 40% spośród wszystkich zapisów online odbywa się po godzinach zamknięcia lokali.

Ulubione zabiegi Polaków

Jak wynika ze statystyk Booksy, w minionym roku mężczyźni zarezerwowali aż 45% spośród 6,6 miliona wszystkich zapisów dokonanych przez ich platformę. Zdecydowanie najpopularniejszą usługą było klasyczne męskie strzyżenie (aż 80% wszystkich rezerwacji). Drugie miejsce na liście zajęła stylizacja brody (7%), a trzecie – zabiegi fizjoterapeutyczne (0,5%). Polki z kolei najczęściej zapisywały się na manicure hybrydowy (20% wszystkich rezerwacji), strzyżenie (15%) oraz przedłużanie paznokci (8%). Choć Polki i Polacy wybierają różne usługi, są zgodni co do jednego: coraz chętniej korzystają z rezerwacji wizyt online.

Niemal 40% wszystkich usług rezerwowanych jest już po godzinach pracy salonów, kiedy linie telefoniczne są nieczynne, a kontakt z recepcją niemożliwy. Rezerwacje online eliminują problem dzwonienia do salonu czy poszukiwania wolnego miejsca w kalendarzu. Polacy je pokochali: aż o 44% więcej wizyt zostało umówionych za pomocą Booksy w 2018 roku niż rok wcześniej – mówi Łukasz Szymak, Country Manager Booksy Polska.

Kobiety wydają więcej

Choć panowie coraz chętniej dbają o siebie, to nadal kobiety inwestują w urodę więcej czasu i gotówki. Statystyki pochodzące z aplikacji Booksy wskazują, że za jedną wizytę w salonie fryzjerskim Polki płacą średnio 101 zł, a Polacy – 43 zł. Natomiast w salonach kosmetycznych panie zostawiają jednorazowo 80 zł, a panowie – 54 zł. Z danych wynika także, że kobiety przebywają w salonie piękności średnio 78 minut, czyli o 34 minuty dłużej niż mężczyźni.

W który dzień tygodnia salony przeżywają prawdziwe oblężenie? Największy ruch w aplikacji Booksy odnotowuje się w poniedziałki o godzinie 9.00. Klienci rozpoczynają tydzień od umówienia się na zabieg, a do salonów udają się najczęściej w piątki – i to nie po godzinach pracy, a o 14.00. Najgorętszym miesiącem w całym roku, pod względem liczby umawianych wizyt, jest natomiast grudzień. W 2018 r. najwięcej zabiegów umówiono na piątek, 21 grudnia, czyli na ostatni dzień roboczy wypadający przed Świętami Bożego Narodzenia.

O czym marzą klienci salonów fryzjerskich?

 Jak wynika z danych Booksy, Polki najczęściej farbują włosy w październiku, przy czym niemal ¾ z nich stawia na tradycję, czyli klasyczny, jednolity kolor. Na ombre i sombre zdecydowało się odpowiednio 10 i 8% klientek. Eleganckie fryzury to domena wesel i komunii. Niemal 50% upięć okolicznościowych wykonano w przedziale od maja do sierpnia. Zimą, w czasie Świąt, Sylwestra i studniówek, wykonuje się zaledwie 12% upięć.

Jakie fryzury i kolory będą natomiast rządzić w najbliższych miesiącach? Stylista fryzur gwiazd show-biznesu, Maciej Wróblewski, jako jeden z trendów nadchodzącego sezonu w koloryzacji włosów wskazuje odcienie złotej lub ostrej musztardy. – Kolory te na pewno znajdą wiele zwolenniczek. W połączeniu z brązami i rudościami będą tworzyły niebanalne kompozycje. Dla osób, które nie pokochają tego trendu ciekawą propozycją będą brzoskwiniowe róże. Nadal na topie będą również zmrożony czy stalowy róż. To nowe odcienie: chłodnych i neutralnych blondów. Niezależnie od odcieni fryzura będzie mienić się blaskiem i trójwymiarowymi efektami. Delikatna koloryzacja, zabawa z odcieniami, odpowiednie łączenie modnych kolorów we włosach, w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania klientki wprowadzi radość i kolor po szarej zimie – mówi Wróblewski.

Metodologia: dane statystyczne zebrane na podstawie ponad 6,6 miliona wizyt zarejestrowanych przez aplikację mobilną Booksy oraz na stronie Booksy.com w 2018 roku na terenie Polski. Większość rezerwacji została dokonana w największych polskich miastach.

***

O Booksy

Booksy to polski startup, który szturmem zdobył rynek amerykański, by następnie zaoferować swoje usługi m.in. Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce. Dzięki aplikacji Booksy już ponad 3 miliony użytkowników na całym świecie rezerwuje wizyty online.

System rezerwacji zaproponowany przez Booksy zrewolucjonizował branżę zdrowia i urody. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com, klienci mogą mogą zapisywać się na wizyty przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Startup dba też o usługodawców, dając im szereg narzędzi do rozwijania biznesu i zarządzania salonem.

Comments

comments

245
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...