Aż 60% budżetów marketingowych trafia do internetu

Redakcja PR - 07.11.2018
51

WhitePress zbadał polski rynek e-marketingu

Biznes przenosi się do sieci – ta teza ma potwierdzenie w wynikach najnowszego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu, które przeprowadził WhitePress. Średnio aż 60% budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19% badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe.

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57% ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 % marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7%. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88%, że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65% ankietowanych.
wp1.jpg
Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w Social Media polskie firmy wydają średnio 23 % swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21% rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19%, znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13%). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4%) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5%).
wp3.jpg
Jakie dominować będą  w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58%) przewidują, że wydatki na Social Media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55%), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50%) i SEM (48%). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15% badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie – 11%).
wp4.jpg
„Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają, tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing a z czasem również wzrośnie rola influencerów” – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
Partnerami badania są Grupa Netsprint, ContentStream, Marketing w Praktyce, LeadR, Online Marketing Magazyn, Marketing i Biznes, portalmedialny.pl, Ad Monkey, NowyMarketing i PR bez krawatów.
Pełne wyniki badania znajdują się na stronie WhitePress.pl: Marketing coraz bardziej online. Na co pieniądze w internecie wydają polscy marketerzy?
Metodologia – badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.

Comments

comments

51
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...