Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – podstawy

Redakcja PR - 13.03.2019
296

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) - podstawy

Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych.

Opis

Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarządzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili[1]
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)

Podstawowe działania z zakresu automatyzacji marketingu dynamicznego

  • segmentacja kontaktów i wysyłek wiadomości e-mail
  • formularze kontaktowe na stronie www
  • dynamiczne wiadomości
  • dynamiczne ramki produktowe na stronie www
  • przypomnienie o porzuconym koszyku
  • komunikacja posprzedażowa
  • automatyczna realizacja scenariuszy komunikacji
  • automatyczny dobór kanałów komunikacji

Comments

comments

296
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...