AI – chwilowe zauroczenie czy szansa na dłuższy związek

Informacja Prasowa - 18.05.2023
199

Raport o zastosowaniu sztucznej inteligencji w komunikacji przygotowany przez Lighthouse

Jak korzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji w sposób bezpieczny i skuteczny? Co powinniśmy wiedzieć o AI nim zaczniemy jej używać? Czy wytwory AI objęte są prawami autorskimi? Jak marki wykorzystują sztuczną inteligencję w komunikacji i jaką przyszłość jej wróżą? To tylko kilka z pytań, na które odpowiedzi znajdziemy w specjalnym raporcie przygotowanym przez Lighthouse, firmę doradztwa komunikacyjnego. Publikacja „SZTUCZNA INTELIGENCJA W KOMUNIKACJI. Chwilowe zauroczenie czy szansa na dłuższy związek?” powstała we współpracy z ekspertami m.in. od komunikacji, technologii socjologii i prawa.

Choć sztuczna inteligencja towarzyszy nam od dłuższego czasu, to jednak dopiero ostatnie miesiące przyniosły prawdziwy wybuch jej popularności. Wszystko za sprawą pojawienia się systemu ChatGPT, który szturmem wdarł się do naszego życia, wywołując tyle samo zachwytu co i obaw.

Sztuczna inteligencja [była dotychczas] wykorzystywana m.in. do usprawnienia procesów biznesowych, do czego, swoją drogą, zdążyliśmy już w pewnym stopniu przywyknąć. Jednak pojawienie się jej kolejnej odsłony, czyli modelu ChatGPT, to zdecydowanie moment zwrotny – nie bójmy się użycia tego stwierdzenia – w historii ludzkości. Ten »game changer« OpenAI, otwiera zupełnie nową erę sztucznej inteligencji, a prognozy jej rozwoju są wręcz oszałamiające” – czytamy już we wstępie publikacji.

Raport przygotowany przez Lighthouse zbiera w jednym miejscu opinie ekspertów na temat tej technologii, prognozy na przyszłość, jak i najgłośniejsze oraz najważniejsze przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji.

W publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, czym właściwie jest sztuczna inteligencja, przeczytamy o regulacjach prawnych dotyczących jej wykorzystania oraz wpływie na rynek pracy, czy potrzebie i sposobach edukacji konsumentów.

W Lighthouse bacznie przyglądamy się trendom, zwłaszcza tym, które wpływają na komunikację marek, a finalnie na konsumentów, którzy wchodzą z nimi w naturalne interakcje. Wykorzystanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji to w ostatnich tygodniach niezwykle gorący temat. Obserwujemy swego rodzaju wyścig. Globalne koncerny i mniejsze firmy wykorzystują AI do optymalizacji procesów komunikacyjnych, ale co ciekawsze do coraz bardziej kreatywnych akcji i kampanii. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się temu trendowi i zastanowić się, czy zostanie z nami na dłużej. Testowaliśmy dostępne rozwiązania, zadaliśmy niezliczone ilości pytań modelowi ChatGPT, tworzyliśmy zdjęcia i grafiki za pomocą Midjourney. – komentuje Katarzyna Matolicz, PR Manager działu Consumer, Lighthouse. – Przygoda z rozwiązaniami AI, rozmowy z ekspertami i pogłębiony międzynarodowy research potwierdziły przeczucie, które towarzyszyło nam od samego początku pracy nad raportem. Sztuczna inteligencja to rozwiązanie, które pod wieloma względami może przynosić korzyści i wspierać codzienną pracę ekspertów od komunikacji. Zarówno dla osób z niej korzystających jak i odbiorców treści tworzonych przy użyciu AI dziś na pierwszy plan wysuwa się potrzeba szeroko zakrojonej edukacji – dodaje Matolicz.

Przygotowując raport, jego autorzy zwrócili się do czołowych naukowców i ekspertów z największych polskich i międzynarodowych firm z prośbą o komentarz na temat tego, jakie szanse i możliwości daje nam sztuczna inteligencja, ale też tego, jak chronić się przed potencjalnymi zagrożeniami wynikającymi z jej stosowania. Poza samą teorią raport poświęcony jest w znacznej mierze stronie praktycznej – wskazuje wykorzystanie AI w komunikacji marek wraz z przykładami jej zastosowania, omawia kwestię praw autorskich oraz potrzebę edukacji, by korzystanie z AI było bezpieczne i przynosiło wymierne korzyści.

Całość raportu dostępna pod linkiem:

https://lhse.pl/content/uploads/2023/05/2023_05_18_Lighthouse_Raport-AI.pdf

Comments

comments

199
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...