Marka Somat wsparła rodzinne domy dziecka. Edukacja i pomoc bezpośrednia na miarę potrzeb  

Informacja Prasowa - 21.02.2022
196

Marka Somat wsparła rodzinne domy dziecka. Edukacja i pomoc bezpośrednia na miarę potrzeb  

Marka Somat wsparła rodzinne domy dziecka. Edukacja i pomoc bezpośrednia na miarę potrzeb  

 Zakończyła się akcja pomocowo-edukacyjna „Kto pozmywa?” realizowana przez markę Somat oraz Fundację Polki Mogą Wszystko na rzecz rodzinnych domów dziecka. Celem programu było promowanie zasad zdrowego żywienia wśród mieszkańców placówek, zachęcenie do wspólnego spędzania czasu, m.in. podczas gotowania i wykonywania codziennych obowiązków, oraz kształtowanie nawyków przydatnych w dorosłym życiu. Zorganizowano wydarzenia online prowadzone przez uznane autorytety. Dodatkowo, w ramach pomocy bezpośredniej, marka Somat zapewniła placówkom, które wyraziły taką potrzebę, roczny zapas tabletek, a także produktów do pielęgnacji zmywarki. W akcję włączyła się również marka Samsung – ufundowała 20 zmywarek, które trafiły do najbardziej potrzebujących rodzinnych domów dziecka.  

Rodzinne domy dziecka to instytucje pomocy społecznej, zapewniające dzieciom całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia. Są w szczególności dedykowane licznym rodzeństwom – dzieci mają w nich szansę czuć się jak w domu, mogą budować więzi nie tylko z opiekunami, ale też z rodzeństwem biologicznym. W Polsce funkcjonują od 1999 roku, a dane opublikowane pod koniec 2020 roku wskazują, że w 702 placówki tego typu przebywa ponad 4500 dzieci. W jednym rodzinnym domu dziecka zwykle mieszka 6-8 dzieci, nie licząc biologicznych pociech rodziców zastępczych.

Edukacja poprzez zabawę

Jednym z najlepszych sposobów na skuteczne edukowanie jest uczestnictwo w ciekawych wydarzeniach. W ramach programu „Kto pozmywa?” zorganizowano webinar poświęcony zasadom właściwego przygotowania codziennych posiłków z Katarzyną Bosacką oraz warsztaty zdrowego gotowania z Darią Ładochą. Oba wydarzenia, z uwagi na sytuację epidemiczną, odbyły się online.

Jak kupować i gotować, żeby nie zwariować?

 

Webinar na temat zbilansowanej diety poprowadziła znana i lubiana Katarzyna Bosacka. Ekspertka od lat prowadzi programy telewizyjne i dzieli się w nich wiedzą o zdrowym odżywianiu, czytaniu etykiet i mądrych zakupach, przekonywała, że zdrowe odżywanie zaczyna się od kupna zdrowych produktów. Prowadząca kanał EkoBosacka w serwisie Youtube autorka 11 książek, a także wielu publikacji w prasie radziła, jak robić zakupy spożywcze dla całej  rodziny. Uczuliła, aby przed wrzuceniem produktu do koszyka zapoznać się dokładnie z jego składem – w ten sposób można poznać „tajemnice”, których nie widać na pierwszy rzut oka: składniki niekorzystnie wpływające na zdrowie, zwłaszcza dzieci. Należą do nich m.in. konserwanty, barwniki i różne polepszacze smaku.

Katarzyna Bosacka zwróciła również uwagę na temat cukru w napojach i innych w produktach, zwłaszcza dedykowanych dzieciom. Pokazała, czym można zastąpić słodycze oraz inne, przesłodzone produkty. Padło też pytanie: co jeszcze warto sprawdzać podczas zakupów w sklepie? Oczywiście datę ważności oraz to, czy produkty są przechowywane w odpowiedniej temperaturze i w odpowiednim miejscu – zaznaczyła.

W drugiej części spotkania ekspertka skupiła się na przygotowywaniu zdrowych posiłków z zakupionych wcześniej składników. Wraz z uczestnikami zastanawiała się, czy lepiej gotować wykwitnie i wymyślnie, czy raczej prosto i sezonowo? Czy potrawy powinny zawierać mięso – jeśli tak, to jakie i w jakiej ilości?  Sporo czasu poświecono również tematowi zup – to danie niezwykle pożywne i wartościowe. Katarzyna Bosacka radziła również, jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców.

Wspólne gotowanie – przyjemne z pożytecznym

Podczas warsztatów kulinarnych z Darią Ładochą – prezenterką telewizyjną, dziennikarką kulinarną, trenerką kuchni tajskiej i autorką wielu książek kulinarnych rodziny mogły dowiedzieć się, jak zaplanować żywienie domowników tak, by każdego dnia na stole pojawił się ciepły posiłek. Gwiazda zdradziła też swoje patenty na niejadków.

Daria Ładocha skupiła się także na temacie zero waste – radziła, jak planować zakupy i posiłki, by nie marnować żywności. Pojawiło się też mnóstwo praktycznych wskazówek, jak gotować proste dania w 15 minut i jak maksymalnie uprościć gotowanie z pomocą magii 5 składników.

Podczas warsztatów Daria Ładocha podkreślała, że nic tak nie buduje więzi jak wspólne posiłki i czas spędzony przy stole. Dlatego uczestnicy spotkania wspólnie z Darią przygotowali trzy niezwykłe potrawy: risotto na mleku kokosowym z groszkiem i miętą, makaron penne z tuńczykiem w pomidorach oraz śliwki pod kruszonką z płatków owsianych i migdałowych.

Świąteczna integracja

Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, w ramach akcji „Kto pozmywa?” zorganizowano skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs. Zadaniem uczestników było własnoręczne przygotowanie ozdób świątecznych. Autorzy trzech najpiękniejszych dekoracji otrzymali atrakcyjne nagrody.

Wśród zgłoszonych prac zobaczyć można piękne choinki, cudowne wianki czy bombki. Nie zabrakło również wyrobów z piernika, czy innych ozdób, którymi można przyozdobić świąteczne drzewko.

Kto pozmywa? Somat

W rodzinnych domach dziecka zmywanie jest nie lada wyzwaniem. Szacuje się, że zmywa się tam ok. 200 naczyń dziennie (nie wlicza się w to garnków, zastawy, czy patelni). Rocznie daje to 73 000 sztuk naczyń! Dlatego, w ramach wsparcia bezpośredniego, marka Somat przekazała roczne zapasy tabletek i kapsułek oraz produktów do pielęgnacji zmywarki wszystkim placówkom, które zadeklarowały taką potrzebę. Do pakietu dołączono również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna. 20 najbardziej potrzebujących placówek  otrzymało zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung.

Program pomocowo-edukacyjny „Kto pozmywa?” był realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021 roku.

Comments

comments

196
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...